Hvad ville i gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
4 svar
3 synes godt om
18. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej. Jeg står i den situation at jeg kender en dme i familien. Hun bor alene. Vi var til middag der idag, og for anden gang sker det sammen igen. Hun står og gynger frem og tilbage, kan dårligt nok stå på sine ben, meget dårlig balance. Hun er ikke gammel, midt i 50. Hun snøvler og gentager sig selv, fortæller de sammen ting igen og igen. Vi spiser færdig.. og efter en halv time er alt normalt igen... det skal lige siges, hun faldt for nogle uger siden og slog hovedet gevaldigt og fik flænge.. uden at søge behandling. Vi står lidt magtesløse, når vi spørg ind til dit og dat afviser hun, snakker udenom.. hun høre os slet ikke. Hvad kan vi stille op? Hvad kan vi gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2017

L-mor

Anonym skriver:

Hej. Jeg står i den situation at jeg kender en dme i familien. Hun bor alene. Vi var til middag der idag, og for anden gang sker det sammen igen. Hun står og gynger frem og tilbage, kan dårligt nok stå på sine ben, meget dårlig balance. Hun er ikke gammel, midt i 50. Hun snøvler og gentager sig selv, fortæller de sammen ting igen og igen. Vi spiser færdig.. og efter en halv time er alt normalt igen... det skal lige siges, hun faldt for nogle uger siden og slog hovedet gevaldigt og fik flænge.. uden at søge behandling. Vi står lidt magtesløse, når vi spørg ind til dit og dat afviser hun, snakker udenom.. hun høre os slet ikke. Hvad kan vi stille op? Hvad kan vi gøre? 

Der kan være mange forskellige årsager til hendes symptomer. Hun skal under alle omstændigheder til lægen.

Hvis det var en i min familie, havde jeg ringet ig sagt, at hun skulle til lægen og presset på indtil hun gav sig og aftalte at lave en aftalemandag morgen. Så ville jeg ringe mandag morgen og tjekke om hun havde ringet til lægen, hvis nej, hvad hedder lægen, skal jeg ringe for dig og lave aftalen, hvis ja, hvornår er det, skal jeg køre dig, tage med, osv. Hvis hun har voksne børn, ville jeg sætte dem ind i situationen og bede dem sikre, at hun kommer til læge .

Anmeld Citér

18. februar 2017

Nel

Jeg ved faktisk ikke hvad helt konkret kan gøre. Men jeg vil sige, at det er rigtig godt at du tænker over hvad i kan gøre. Jeg tænker jo umiddelbart - worst case - at hun har fået en hjerneblødning eller andet som påvirker hjernen og gør at hun derfor får sådan et anfald som du beskriver. Det virker helt skørt, at hun ikke selv vil undersøges. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Tag hjem til hende og ring efter en ambulance. 

Måske har hun en hjerneblødning.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Tag hjem til hende og ring efter en ambulance. 

Måske har hun en hjerneblødning.

Var også min tanke.. men efter en halv timevar hun helt normal igen, men tænker der er noget helt galt og hun ik rigtig høre på os. Den er lidt svær sys jeg..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.