Fortyde abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2017

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde som har været ved lægen og bedt om abort, blevet henvist til sygehuset og så i mellemtiden har fortrudt?

Kan man godt fortryde og sige man ikke vil have en abort alligevel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2017

ESV

Anonym skriver:

Er der nogen herinde som har været ved lægen og bedt om abort, blevet henvist til sygehuset og så i mellemtiden har fortrudt?

Ja selvfølgelig kan du fortryde, du kan fortryde lige til det sidste. Ingen kan tvinge dig til at få en abort! Du ringer bare dertil hvor du har fået indkaldelsen fra og siger du ikke kommer alligevel

Anmeld Citér

17. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Ja selvfølgelig kan du fortryde. Så længe du ikke er påbegyndt aborten med nogen former for medicin så ringer du bare og siger du har fortrudt og aflyser tiden. Ingen kan tvinge dig til at gennemføre en abort :-)

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anonym

Ja - man kan altid fortryde - indtil den selvfølgelig er udført.

Vi var meget i tvivl om vi ville beholde den første. Faktisk så meget at vi besluttede os for abort - og var ved lægen og på sygehuset til forundersøgelsen. Men endte med at fortryde til sidst og beholdte.

De der undersøger på sygehuset (hos os var det en sygeplejerske) er vandt til at tale med kvinder / par der er i tvivl. Det er ok at møde op og sige man er i tvivl. Derudover kan du også få en samtale hos din egen læge inden du tager beslutningen. 

Vi fik vores barn og var meget glade for det. Fik sidenhen en mere. Desværre holdt vores forhold ikke alligevel. Og jeg fortryder absolut ikke de 2 skønne unger jeg har fået. Og egentligt heller ikke faren. 

Men jeg kan godt fortryde at jeg ikke har kunnet give mine børn en kernefamilie - altså at de kan vokse op med begge deres forældre. Skulle jeg gøre det om i dag havde jeg fået den abort og fundet den rigtige mand at dele mit liv med og få børn med. Jeg ville ikke have fortrudt den abort. 

Det er en svær beslutning - som ikke kan gøres om. Og man kan heller ikke altid vide hvad det rigtige vil være. 

Anmeld Citér

17. februar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja det kan du godt. Bare ring til sygehuset og afbestille tiden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.