Paragraf 56

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. februar 2017

Abcdef

Jeg har hørt om para­graf 56, men kan den ­kun anvendes, hvis de­t er mig, som årsagen­ ligger hos? Det er m­in mand som har nedsa­t sædkvalitet, men de­t er jo mig, som skal­ igennem behandlingen­, og som vil have fra­vær.

Nogen der ved om jeg kan anvende paragraf 56?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2017

Anpau

Abcdef skriver:

Jeg har hørt om para­graf 56, men kan den ­kun anvendes, hvis de­t er mig, som årsagen­ ligger hos? Det er m­in mand som har nedsa­t sædkvalitet, men de­t er jo mig, som skal­ igennem behandlingen­, og som vil have fra­vær.

Nogen der ved om jeg kan anvende paragraf 56?

Hvis du kan fortælle mig hvilken lov vi er i, så vil jeg gerne prøve at hjælpe. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

grinny

Både du og din mand kan få den 

Min mand har nedsat sædkvalitet men jeg har haft en paragraf 56 

Anmeld Citér

16. februar 2017

C85

Jeg fik afslag på §56 her for nyligt. Begrundelsen herfor var, at jeg ikke havde haft 21 sygedage det forgangne år og/eller at min arbejdsgiver ikke vidste det fra ansættelsestidspunktet. Jeg arbejder i Københavns Kommunue. Kender flere der har kunne få det i Gentofte, så måske der er forskel i kommunerne..?

Hos os er årsagen til infertilitet også nedsat sædkvalitet, men det tror jeg ikke vi udpenslede.

Anmeld Citér

16. februar 2017

Abcdef

Min fagforening skrev i dag, at jeg ikke ville kunne gå det, når jeg ikke "fejler" nogetMen måske bør jeg alligevel prøve at søge, hvis andre kan. Har dog også hørt at kbh. Kommune er mere strenge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.