Mødregruppen ser ned til mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2017

Anonym trådstarter

Jeg er 19 år og er med i en mødregruppe. 
Jeg synes det er rigtig svært, fordi at jeg bliver set ned til pga min alder. 

De andre er 25+, og uden at sige det til mig, kan jeg bare mærke at jeg ligesom ikke er en del af "deres" gruppe. 
Det er lidt svært at forklare, men de lukker mig ikke ind i samtalen, jeg føler sådan at jeg ikke har noget at sige, fordi jeg bare er hende den lille, som skal lytte og læres. 

Hvis jeg eksempelvis kommer med et råd, så kan det slet ikke bruges. Det har jeg åbenbart slet ikke forstand på. En dag, da vi snakkede om babygrød, og jeg kom med et råd, som min pige elskede, kom præcis denne sætning fra hende "En af de gamle der ved noget?" og alle grinede.. Jeg smilede bare falsk... 

Der er mange andre "små" ting, men jeg går i hvert fald med tanken om enden at fortælle dem hvordan jeg har det. Jeg tror bare ikke at de vil forstå det. 

Ellers overvejer jeg helt at stoppe. Har i råd? 

Tak på forhånd, og hav en dejlig dag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

De andre er 25+, og uden at sige det til mig, kan jeg bare mærke at jeg ligesom ikke er en del af "deres" gruppe. 
Det er lidt svært at forklare, men de lukker mig ikke ind i samtalen, jeg føler sådan at jeg ikke har noget at sige, fordi jeg bare er hende den lille, som skal lytte og læres. 

Hvis jeg eksempelvis kommer med et råd, så kan det slet ikke bruges. Det har jeg åbenbart slet ikke forstand på. En dag, da vi snakkede om babygrød, og jeg kom med et råd, som min pige elskede, kom præcis denne sætning fra hende "En af de gamle der ved noget?" og alle grinede.. Jeg smilede bare falsk... 

Der er mange andre "små" ting, men jeg går i hvert fald med tanken om enden at fortælle dem hvordan jeg har det. Jeg tror bare ikke at de vil forstå det. 

Jeg havde det på præcis samme måde i min mødregruppe. 

Godt nok var vi jævnaldrende. Men de andre havde flere børn og derfor mere erfarne. 

Følte mig aldrig velkommen så jeg meldte mig ud af gruppen. :-)

Anmeld Citér

15. februar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg vil anbefale dig, at skifte mødregruppe til en hvor det er "unge" mødre

Anmeld Citér

15. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Spørg din sp om ikke din kommune har en mødregruppe særligt til unge mødre. Der var der her hvor jeg bor. Den ældste i mødregruppenæste var 24 og den yngste 16. Vi hyggede os rigtig meget og de fleste af os var omkring 20. - Jeg var 19.

Anmeld Citér

15. februar 2017

Carina:-)

Er der ikke mulighed for en gruppe med unge mødre?

Synes de lyder rigtig trælse og kan godt forstå du bliver træt af det . 

Så snak ned din sp om en anden gruppe . 

Anmeld Citér

15. februar 2017

ErDetSnartNU

Det lyder træls. Jeg synes du skal prøve at snakke med dem om det, måske er de slet ikke klar over, hvordan deres små kommentarer påvirker dig?

Og lige en bemærkning - man ser op til nogen, eller  ned på nogen Det er så træls at lave fejl, når man skal til at argumentere for, at man skal tages seriøst. 

Anmeld Citér

15. februar 2017

klmf

Lad være med at bruge mere energi og tid på de 'gamle tanter' - meld fra og spørg sp om du kan få en anden gruppe. Du får jo intet ud af det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.