Phillipas nemme og hårde fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.527 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. januar 2008

Heidi.

Søndag den 20 August 2006 om aftenen skulle jeg hele tiden ud og tisse.. Det var bare så irriterende fo vi sad og så en film...
Jeg var også en lille smule nervøs fordi næste dag, skulle jeg til undersøgelse på Glostrup med henbilk på at blive sat i gang.. Jeg var gået 11 dage over tiden, og jeg var ved at være lidt træt af det hele.. Specielt fordi denne graviditet ikke havde være så god for mig.. Jeg var svækket på mange måder..

Kl 23.00 gik vi i seng, og da jeg havde lagt mig skulle jeg tisse igen.. Da jeg kom ind og lagde mig, faldt jeg i søvn med det samme..
Pludselig vågnede med med et spjæt.. Det gav et smæld i min lænd og min mave.. Av for satan da.. Jeg var helt rundt på gulvet, og troede jeg havede sovet i lang tid, men klokken var kun 00.00..

Jeg lagde om ned igen, og så kom der et jag mere.. Hmm tænkte jeg, det var da underligt?? Nå men det er nok plukveer.. Dem havde jeg haft rigtig mange af..

Men det blev ved.. Jeg begyndte at tælle og jeg nåede kun at tælle til 60 så kom der et jag mere.. Det varede i ca 20 sekunder...

Jeg blev enig med mig selv om at det nok var veer, kunne lissom genkende det fra sidste gang, men alligevel vækkede jeg ikke Rasmus..

Klokken blev 3.00 og så vækkede jeg Rasmus som sprang op af sengen.. Rolig nu sagde jeg.. Der går nok lige lidt tid endnu.. Frederikkes fødsel havde jo taget 36 timer så vi havde tid nok..

Jeg ringede til jordemoderen og hun sagde hun ville have jeg skulle se tiden an og så ringe igen..Så ringede jeg efter min mor og hendes kæreste, Min mor skulle med til fødslen og hendes kæreste skulle være her og passe Frederikke.

Det tager ca 20 min for dem at komme herud, og på de 20 minutter fik jeg rigtig rigtig ondt, så jeg ringede til jordemoderen igen, og vi aftalte at mødes på Glostrup en halv time efter..

Turen fra Taastrup til glostrup var forfærdelig.... Jeg hang i håndtaget i loftet fordi det gjorde så ondt at jeg ikke kunne sidde ned..
Ovre på Glostrup kom vi op på fødegangen, og vi måtte vente lidt på min jordemoder.. Men da hun kom undersøgte hun mig og jeg var 2 cm åben..Det var ikke meget.. Øv Øv, så kommer det nok til at tage lang tid det her..
Hun besluttede sig for at lægge noget akupunktur for at sætte lidt mere gang i det, og og at lindre
smerten.
Men det hjalp ikke.. Og efter at have siddet med nåle i i 30 min blev vi enige om at tage hjem. Jeg fik en stikpille med hjem som skulle få mig til at slappe af..
Vi kørte hjem til min mor som bor i glostrup, og jeg tog stikpillen.. Vi havde kun været hos min mor i 30 min da veerene blev så slemme for mig at vi måtte ringe til fødegangen, jeg kunne bare ikke selv snakke, så hun mente vi skulle komme med det samme.
Så mig ned i bilen igen og afsted, Kørerturen tog ikke engang 5 min, men nej hvor jeg ømmede mig... Jeg kunne næsten ikke selv gå ind på hospitalet, og nu var klokken så også blevet 6.00 så der var begyndt at komme mennesker, og de syntes det var rigtig spændende at kigge på mig...

Jeg kom op på fødegangen og fik at vide at min egen jordemoder ikke havde tid, da der i mellemtiden var kommet 4 andre ind.. Så jeg skulle lige vente på en anden jordemoder..
Hun kom kl 6.20, og undersøgte mig, jeg var nu 4 cm åben.. Så skete der lissom noget..

Hun syntes jeg skulle prøve et bad, så det blev fyldt op, og jeg gik op i det... Men det var slet ikke rart... Jeg var det ikke mere end 10 min så kunne jeg ikke holde det ud mere, og jeg måtte op igen.. Jeg havde så ondt at jeg græd.. Jeg kunne overhovedet ikke stå på mine ben, og smerterne blev kun værre af at vandet ikke var gået endnu....
Jordemoderen ville lige undersøge mig igen da jeg havde så ondt.. Klokken var nu 7.00, så det var ikke længe siden hun sidst havde mærket... Kun ca 30 min..
Men nu var jeg 9 cm åben, og ingen livmoderhals tilbage.. Så kan jeg godt forstå du har ondt sagde hun...
Hun ville have jeg skulle op og stå og gå lidt så jeg kunne udnytte tyngden og få vandet til at gå,,, Men det gik ikke, og veerene væltede ind over mig, den ene afløste den anden...

Kl 8.00 tog hun så vandet, og det gjorde at presseveerene kom med det samme...
Av Av... Jeg er en af dem der syntes presseveer går RIGTIG ondt...
Og jeg råbte meget højt hver gang jeg skulle presse...Jeg følte slet ikke jeg kunne mere... Jeg fik ilt, og fik at vide at nu skulle jeg presse igen... Og så kom hovedet... Arvvvv det gjorde godt nok ondt..... En gang mere og så kom Phillipa... Den smukkeste lille baby, kom op på mit bryst... Jeg græd og græd... Det prøvede jeg nemlig ikke med Frederikke..

Phillipa skreg, og Rasmus klippede navlesnoren...

Phillipa blev født den 21 August kl 8.26 Hun vejede 3400 gr og var 51 cm...

En rigtig god oplevelse,,,,:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2008

82Miraklet

Hej Heidi..

Dejlig fortælling..Og ja hun er nu skøn hende Phillipa

Knus

Anmeld

11. januar 2008

Munder

Profilbillede for Munder
Mod
Ja, det er jo lidt sent at skrive tillykke, men jeg bliver helt misundelig ved at læse din beretning, det virker som om det var en rigtig god fødsel!!!

:PDorte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.