Løn under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
8 svar
3 synes godt om
11. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej. Er der nogle herinde der ved hvor længe man skal have været ansat et sted, førend de er forpligtiget til at betale fuld løn i 6mdrs. barsel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Hej. Er der nogle herinde der ved hvor længe man skal have været ansat et sted, førend de er forpligtiget til at betale fuld løn i 6mdrs. barsel? 

Det afhænger af din overenskomst. Nogle steder er det fuld løn 12 måneder - nogle steder er det 14 uger... Hos nogle er det uafhængigt af forudgående ansættelse.

Læs din overenskomst!

Anmeld Citér

11. februar 2017

Berta

Anonym skriver:

Det afhænger af dine ansættelses vilkår - tjek din kontrakt. Og i høj grad af overenskomsten på dit område. 

Og det er ikke alle der er berettiget til løn under barsel - og det er heller ikke alle steder der er et krav om at man skal have været ansat i en vis periode inden. 

Berta 

Anmeld Citér

11. februar 2017

nielsen80

Anonym skriver:

Kommer an på overenskomst - hvis du som mig ikke har en, så er det den gældende lovgivning for området og din kontrakt. I mit tilfælde funktionærloven og heldigvis en rigtig god kontrakt, som gør jeg har fuld løn i yderligt 26 uger udover de 14 uger, hvor det er lovpligtigt.Ovenstående ville jeg have uanset, hvor længe jeg havde været ansat. Arbejder i en stor privat virksomhed(en af de største i DK),og tror det er rimelig standard.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Kommer an på overenskomst - hvis du som mig ikke har en, så er det den gældende lovgivning for området og din kontrakt. I mit tilfælde funktionærloven og heldigvis en rigtig god kontrakt, som gør jeg har fuld løn i yderligt 26 uger udover de 14 uger, hvor det er lovpligtigt.Ovenstående ville jeg have uanset, hvor længe jeg havde været ansat. Arbejder i en stor privat virksomhed(en af de største i DK),og tror det er rimelig standard.

Okay - men mit spørgsmål er hvor længe man skal have været ansat for at være berettiget til løn? 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det afhænger af din overenskomst. Nogle steder er det fuld løn 12 måneder - nogle steder er det 14 uger... Hos nogle er det uafhængigt af forudgående ansættelse.

Læs din overenskomst!

Okay - men mit spørgsmål er hvor længe man skal have været ansat? 

Anmeld Citér

11. februar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Okay - men mit spørgsmål er hvor længe man skal have været ansat? 

Det afhænger af din overenskomst/kontrakt! Læs den. 

Anmeld Citér

11. februar 2017

nielsen80

Anonym skriver:

Okay - men mit spørgsmål er hvor længe man skal have været ansat for at være berettiget til løn? 

Og mit svar er, det kommer an på overenskomst eller din kontrakt, hvis du ikke har overenskomst. Man kan ikke give et standard svar til dig, da det er forskelligt fra sted til sted. Har dog ikke hørt om, at man skal være ansat en rum tid, men hvis det står i din kontrakt, så er det ikke ulovligt.

Anmeld Citér

11. februar 2017

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Og mit svar er, det kommer an på overenskomst eller din kontrakt, hvis du ikke har overenskomst. Man kan ikke give et standard svar til dig, da det er forskelligt fra sted til sted. Har dog ikke hørt om, at man skal være ansat en rum tid, men hvis det står i din kontrakt, så er det ikke ulovligt.

Tak, jeg har fundet det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.