Erfaringer med bækkenløsning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

forår

hej
Jeg er lige blevet sygemeldt pga begyndende bækkenløsning og har derfor lige et spørgsmål til jer der har haft, eller har bækkenløsning, eller til andre der bare ved noget*s*

Jeg har så vildt mange smerter lige pt og har svært ved at gå da det simpelthen gør så ondt i lænden og i venstre balle. Jeg tænker så...vil det blive ved med at gøre så ondt? eller hvordan "plejer" sådan et forløb at være??
Jeg har bare ret svært ved at overskue 2 mdr i denne her tilstand..

hilsen
Dea 30+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Moar'en

Jeg havde det på nøjagtig samme måde. Jeg blev henvist til en fysioterapeut og det hjalp rigtig meget, hun sagde at det nok var fordi jeg havde gået og haft ondt så jeg var begyndt at gå anderledes, så der var noget der havde sat sig fast, jeg fik nogle øvelser og så kom jeg 3 gange og så forsvandt smerten der trak ned i ballen, jeg havde selvfølgelig ondt i lænden stadig, men det hjalp altså at fjerne den ene del af smerten. Og det eneste der ellers hjalp var hvile hvile hvile. Lad rengøring være rengøring og vasketøj være vasketøj og lig dig ned og slap af. Der vil være forskel på dagene, den ene dage synes jeg jeg kunne lave lidt, andre dage måtte jeg bare ligge i sengen og slappe af. Håber du forstod hvad jeg skrev og kan bruge det.

Anmeld

6. oktober 2009

Halbschön

forår skriver:

hej
Jeg er lige blevet sygemeldt pga begyndende bækkenløsning og har derfor lige et spørgsmål til jer der har haft, eller har bækkenløsning, eller til andre der bare ved noget*s*

Jeg har så vildt mange smerter lige pt og har svært ved at gå da det simpelthen gør så ondt i lænden og i venstre balle. Jeg tænker så...vil det blive ved med at gøre så ondt? eller hvordan "plejer" sådan et forløb at være??

hilsen
Dea 30+3

Uuuha det er bare så surt.... Jeg er selv igennem det samme.. Mit svinger meget fra dag til dag, alt efter hvor meget jeg laver osv... Om natten er mit værst, når jeg skal vende mig i sengen.. Så kan jeg virkelig komme med nogle skrig... - og i disse dage vågner kæresten ved det og spøger om jeg skal føde

Men slap af, og lyt til din krop, det er mit bedste råd... Sid/lig i de stillinger du har det bedst med... Min favorit er at ligge på siden med en dyne mellem benene, så de ikke slår mod hinanden.. Det har lettet mine smerter rigtig meget....

Håber ikke det blir alt for ulideligt for dig det sidste stykke tid af graviditeten.....

Knus fra Renée, 40+4.

Anmeld

6. oktober 2009

Nanna1985

Altså når man først har fået det, går det ikk væk igen.. Kender jeg ihvertfald ingen det har gjort det på desværre..

Jeg havde mega ondt under min første graviditet og jeg kunne næsten heller ikk gå til sidst AV AV..

Jeg fik et glidelagn og det hjalp mig meget om natten.. Så fik jeg os massages og akpunktur(Staves)?

Det hjalp mig rigtig meget

Anmeld

6. oktober 2009

forår

tak for input tøser...også selvom at i ikke skriver det jeg havde håbet på...øvsen osse..
det er bare trælst at det gør så av og der er så lang tid tilbage endnu, havde nok bare håbet på at det blev bedre med tiden, hvis man holdte sig i ro.
Men jeg må bare tage en dag af gangen, og få slappet af så meget som muligt..

kram

Anmeld

6. oktober 2009

tumle81

Jeg kan ikke komme med så mange gode råd, som der ikke allerede er blevet givet...

Jeg ville forsøge mig med akupunktur, fysioterapi, svømning (dog ikke bryst svømning, da du så laver vrid i bækkenet) evt få fat i et par krykstokke hvis det kan aflaste dig lidt i det daglige.

Undgå at sidde med benene over kors, undgå skrædder stilling, tunge løft og især støvsugning/gulvvask...

Sov med en pude eller dyne mellem benene, da dette vil afhjælpe vrid i bækkenet, tag evt trapperne et trin ad gangen...

Hvil dig så meget du har brug for...

Når tiden nærmer sig din termin og det bare er uudholdeligt, kan du altid snakke med jm om igangsættelse.
Det er jeg blevet de to andre gange, og skal det også denne gang. Kan simpelthen ikke holde det ud til sidst når baby er stor og tung og alt bare tynger og knaser i mit bækken...

Knus Kathrina 37+0

Anmeld

6. oktober 2009

mor_sabina

forår skriver:

hej

hilsen
Dea 30+3

Min erfring er desværre at det blev ved at gøre ondt og de første to dage efter fødslen blev det endnu værre kunne knapt gå. Men så blev det heldigvis bedre og nu har jeg det fint

Anmeld

6. oktober 2009

forår

mor_sabina skriver:

Min erfring er desværre at det blev ved at gøre ondt og de første to dage efter fødslen blev det endnu værre kunne knapt gå. Men så blev det heldigvis bedre og nu har jeg det fint

er dog glad for at hører at du idag har det godt igen
der er ikke andet for end at jeg må holde i og hvile mig så meget som muligt..

Anmeld

6. oktober 2009

alicestrikker

Hej,
Jeg blev desværre sygemeldt allerede i uge 18 eller deromkring, da jeg havde mange smerter i især lænden og også ned i ballen præcis som du beskriver. Kunne næsten ikke gå på det tidspunkt. Nu godt en måneds tid efter har jeg det meget bedre! Jeg går til fys samt til vandgymnastik og pilates hos fysioterapeuten. Og så hviler jeg mig, når det gør ondt og undgår så vidt muligt løft og rengøring. Jeg ved ikke, om det er hvilen eller træningen eller en kombination, der har hjulpet, men ét eller andet har. 

Mit bedste råd må være at skynde dig at finde en dygtig gynækologisk fysioterapeut, som har en masse viden på området. Det giver god tryghed i en situation, hvor man faktisk godt kan blive lidt bange, når man ikke er vant til at have smerter.
Mvh.

Anmeld

7. oktober 2009

sabi1979

Hejsa jeg fandt ud af jeg var gravid i december sidste år og blev sygemeldt med bækkenløsning allerede i januar, de sidste 3-4 måneder af graviditeten blev mit bækkenløsning kun værrer og værrer og jeg fik den der iskiasnerve i klemme i begge sider. så min erfaring er at det går ikke væk, først 4 uger efter jeg har født er det blevet meget bedre.
Held og lykke til dig Jeg fik de sidste 14 dage inden fødslen akupunktur og det hjalp lidt.

knus Sabrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.