(februar) sove igennnem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. oktober 2009

Moar'en

jeg er lige lidt nysgerrig, og det kan sagtens være det er et dumt spørgsmål. Jeg synes jeg har fornemmelsen af at mange siger man skal tage flasken/flasker fra dem om natten så de bedre kan sove når de er over 6 mdr, det kan jeg godt se det fornuftige i, men Viktor vågner kun for at få mad om natten, hvordan har i gjort det, hvis i har gjort det? Og hvor meget spiser jeres små lige inden de skal sove, for det må jo være mere end resten af dagen hvis de skal kunne holde hele natten, eller er jeg helt gal på den?
Knus Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Diana...

Lucas får ca 200 ml inden han kommer i seng, og så får han 200 ml om natten os. Vi var gået væk fra flasken om natten i 1 måneds tid men efter tænderne begynde om komme ville han jo ikke spise så meget fast mad og det vil han stadig ikke så han jo os mere sulten så vi gået fra 1 flaske om dagen til 4-5 flasker om dagen og jeg ved sgu ikke lige hvordan vi skal komme af med dem igen, når han ikke vil spise så meget andet. Den om natten den er vi begynd og gøre tynder vi kommer nu kun det halve af det pulver i som vi plejer altså 3 staden for 6 skeer. så det jo mere vand end mælk nu. 

Anmeld

6. oktober 2009

Mca<3

Hmm ,,,  Det er sgu heller ikke nemt ,, I nat har Alex sovet 11 timer i træk uden at spise .. Nogle nætter vågner han for hurtigt at spise 1 gang og det får han lov til ..  Hvis han falder tidligt i søvn (før 20 30) efter amning kan jeg godt finde på at tage ham op og amme ham inden jeg selv går i seng og det er ok siger sp .. Han spiser i søvne ,, Gjorde det også med min mellemste og han fik flaske ,,  Jeg kan ikke altid se et mønster i hvor meget han har spist i forhold til gode nætter ,men hvis han vågner får han altså lov at spise ... Nu er han self også kun rundet 6 mdr i går

Anmeld

6. oktober 2009

Moar'en

Oki, Viktor spiser nemlig ikke ret meget af gangen endnu, han spiser sin mos kl ca 18 og får en flaske kl ca 19 fordi han falder i søvn ved den tid, men spiser selvfølgelig ikke så meget der. Han vågner så et sted mellem 21-23 og spiser så alt mellem 100-160 (men sjældent 160) og så igen (alt efter hvornår han spiste sidst) ved 3-5 tiden. Viktor spiser ikke så meget af gangen, hvis han tager 160 i et måltid er vi heldige.

Anmeld

6. oktober 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lina får en stor portion grød kl. ca 17. Hun bliver puttet ca kl. 19 med en flaske på 200 ml. Hun vågner mellem kl. 2 og 4, og får en flaske på 200 ml. Hun vågner først igen kl. 6,30-7 og får havergrød omkring kl. 8.

Jeg har prøvet, at give hende en flaske når jeg går i seng og så skal hun de fleste gange stadigvæk have en flaske midt på natten.

Min sp har også sagt, at jeg skal tage natflasken fra, men det synes jeg godt nok er nemmere sagt end gjort. Hun spiser jo bare flasken og sover videre. Jeg har ikke helt gjort op med mig selv, hvordan, at jeg skal gribe det nemmest an ... hm hm hm ...

Anmeld

7. oktober 2009

MoarViborg

Jeg ammer også stadig Maya om natten.. hun bliver lagt i seng mellem 19 og 20, og så vågner hun ved midnatstid og igen ved 4-5 tiden! Jeg talte også med sp om det, og hun sagde at så længe jeg stadig ammer, synes hun ikke jeg skal begynde at vænne hende af med det.. men det kunne da være skøøønt med en hel nats søvn!

Lige den her nat har hun skreget stort set hele natten helt utrøsteligt! til sidst lavede jeg en kopfuld sukkervand, og DET fik hende omsider til at falde til ro.. nu til morgen kan jeg så mærke en lille tandspids i undermunden
 Sukkervand er måske nu nok ikke den bedste start for en lille ny tand

Anmeld

7. oktober 2009

Misjelle

Ja jeg er jo forholdsvis priviligeret, for Linus har ikke fået mad om natten siden han var 2 mdr. gammel. Han begyndte jo tidligt med at sove igennem . Da han blev 4 mdr. gik det så den anden vej og han vågnede ca. 8 - 10 gange i løbet af en nat . Vi forsøgte at give ham mad for at se om det skulle hjælpe, men ændrede overhovedet ingenting, så flasken blev droppet igen og så kæmpede vi os bare igennem og for at det en dag ville blive bedre . Lige i disse nætter er det lidt atypisk og han vågner en hel del, da han ikke kan få luft pga forkølelsen. Men ellers sover han stort set igennem fra kl. 19:30 - 5:30 om morgenen hvor han kan tage en time mere hvis han lige får sutten og sin Kaj bamse .

Så desværre ingen gode råd herfra ... nogle gange har vi en flaske vand stående klar, så får han lige ne tår men det er efterhånden sjældent.

Anmeld

7. oktober 2009

Misjelle

Trineviborg skriver:

Jeg ammer også stadig Maya om natten.. hun bliver lagt i seng mellem 19 og 20, og så vågner hun ved midnatstid og igen ved 4-5 tiden! Jeg talte også med sp om det, og hun sagde at så længe jeg stadig ammer, synes hun ikke jeg skal begynde at vænne hende af med det.. men det kunne da være skøøønt med en hel nats søvn!

Lige den her nat har hun skreget stort set hele natten helt utrøsteligt! til sidst lavede jeg en kopfuld sukkervand, og DET fik hende omsider til at falde til ro.. nu til morgen kan jeg så mærke en lille tandspids i undermunden
 Sukkervand er måske nu nok ikke den bedste start for en lille ny tand

Man må jo bruge de tricks man kan ... tror ikke du skal bekymre dig om at give hende sukker vand en enkelt gang, bare du sørger for at børste bissen om morgenen.

Anmeld

7. oktober 2009

Moar'en

det var nu heller ikke så meget for råd, men for nysgerrighedens skyld

Jeg tror nu os bare jeg tager tingene som de kommer. Viktor kan alligevel ikke puttes ind i deres fine bøger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.