Skifte fra dp til vuggestue? Jeg mangler lidt info om reglerne og evt erfaringer. Det er angående vores piger på 2 år som vi ønsker at flytte i vuggestue istedet. Grundet vores dp ofte er for syg og vi føler ikke vores piger blir udfordret nok oveni.
Mit spørgsmål er så. Ses det ofte at det sagtens kan lade sig gøre at skifte til vuggestue indenfor 3 4 mdr hvis man vil. Eller kommer man blot bagerst i køen ved pladsanvisningen når ens børn jo nu har dp plads... Vi ønsker bare ikke at give en masse penge blandt andet til de er 3 år og klar til børnehaven.. Det er bare for længe med de vilkår vores dp yder.. ?? håber i forstår mit spørgsmål...
Trines svar
Hej Twinmom
Normalt er det sådan at når man skal have en plads i en daginstitution går man gennem pladsanvisningen.
Det er dem der står for det og de fordeler pladserne.
De gøre med to systemer.
1. Dem der først skriver sig op for først plads.
2. De ældste børn for plads før de yngste.
Altså vil dine piger som udgangspunkt springe køen over fordi de er 2 år.
Hvor hurtigt det går det kommer jo så an på de enkelte institutioner. I integreret institutioner er der en mere flydende overgang hvorimod der ofte først er større skift i "rene" vuggestuer/børnehaver omkring forår/sommer.
Hvis du ønsker at skifte hurtigt vil jeg opfordre dig til at kontakte pladsanvisningen og tage en snak med dem. Hør hvor der er pladser i jeres område. Og tage så ud og besøg dem inden du siger ja.
En oplagt mulighed ville være hvis der var institutioner børnehaver med "overgangsgrupper". Altså en gruppe af 2 årige der stater i en slags mini børnehave. Men igen undersøg hvad dit område tilbyder.
Jeg håber det giver dig svar. Ellers er du velkommen til at skrive igen.
Mange Hilsner
Trine
www.naturligopdragelse.dk
Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.
Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk
Anmeld
Citér