Gravid nu som 44-årig med termin 1 mdr før jeg bliver 45. Denne graviditet med kromosomtestet blastocyst, for at undgå oplægning af æg med kromosomfejl; jo ældre man er, jo større andel af ens æg har kromosomfejl. Derfor også icsi for at være sikker på, at en evt fejl ikke skyldtes fejlbefrugtning.
Gravid via ins som 43-årig, desværre endte det i en MA efter vi havde set hjerteblink.
Gravid som 31-årig, men vi (min eksmand og jeg) måtte sige farvel pga arvelig gen-sygdom ikke foreneligt med liv opdaget efter gennemscannigen
.
Derudover gravid en gang på trods af kondom/spiral + fortrydelsespille, et forsøg på livrem og seler. Var på daværende tidspunkt ikke i stand til at tage vare på et barn - eller havde jeg ikke gjort så meget for at beskytte mig - så fik en abort (og nej ikke noget jeg fortryder overhovedet skulle nogen spekulere i det, helt klart det bedste valg).
Jeg har derfor ikke været i tvivl om, at jeg i hvert fald kunne blive gravid tidl, men til tider tvivlet på (indtil MA i nov 15) om det stadig var muligt i min 'høje' alder, altså var der æg der duede/virkede min livmoder/krop stadig - og så var vi gået i gang med ÆD.
Hvis du ts aldrig tidl. har forsøgt at blive gravid, og lægerne ikke siger noget negativt (f.eks endometriose/fibromer), så er der jo ingen grund til at tro, at du ikke kan - jeg kan dog sagtens forstå, hvis tankerne alligevel kan køre i ring.
Mht til bivirkningerne så mærkede jeg/vi til humørsvinger i 1. ivf, men tror det lige så meget skyldtes nervøsitet over, hvad venter der os, og spændinger/murren ved æggestokkene sidst i stimuleringen pga de mange æg (fik 19 ud 1. gang) . Ellers ikke rigtig noget udover graviditetssymptomer af den hcg støtte jeg fik efter æo, og så hoppede der nogle kilo på, som en kostomlægning fik bugt med. Tja og så en masse tanker som gåture ved vandet/i skoven var den bedste kur imod
Hvis du har spørgsmål, så skriv. Ønsker dig held og lykke

Ps. Har det i øvrigt rigtigt godt som gravid, så ingen indflydelse pga alder på den konto :-) Og så har det taget os knap 4 år, siden vi startede PB at nå hertil. I pauserne ml ivf har vi brugt ins - der skal jo spares op til behandlingerne