Tråd for 40+kvinder i icsi behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
6 svar
1 synes godt om
8. februar 2017

Wantetbaby2008

Hej kvinder som er 40+

Her er tråden for os over 40, der er i icsi behandling. Jeg starter ud med at spørge:

Hvor mange æg var gode nok til overlevelse hos jer efter icsi behandlingen? 

Bliver nogen overhovedet forældre i vores alder via icsi? Jeg er 43.

Vil du være med til at udveksle lidt erfaringer. Hos os starter vi første icsi om ca. 14 dage med hormon opstart nu. Vi er barnløse og lever i håbet.

Venlig hilsen Wantetbaby2008

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2017

Lillejohanne78

Hej! 

Jeg er ikke 40+ men det er jeg om et halvt års tid.... Jeg vil også gerne høre erfaringer fra andre i vores aldersgruppe. Vi har forsøgt 3 x insemination uden held og skal nu forsøge ivf. Jeg er nervøs for bivirkninger af hormonbehandlingen, og har i det hele taget lidt svært ved at acceptere at jeg ikke bliver gravid på den naturlige måde!

Hvordan er det gået med jeres behandling? Kan se det er nogle måneder siden du skrev indlægget...

Anmeld Citér

28. maj 2017

ønskebørn74

Jeg var 39 da jeg blev gravid med vores tvillinger via ICSI..

hvad vil du gerne vide?

Anmeld Citér

28. maj 2017

TLO

Gravid nu som 44-årig med termin 1 mdr før jeg bliver 45. Denne graviditet med kromosomtestet blastocyst, for at undgå oplægning af æg med kromosomfejl; jo ældre man er, jo større andel af ens æg har kromosomfejl. Derfor også icsi for at være sikker på, at en evt fejl ikke skyldtes fejlbefrugtning.

Gravid via ins som 43-årig, desværre endte det i en MA efter vi havde set hjerteblink.

Gravid som 31-årig, men vi (min eksmand og jeg) måtte sige farvel pga arvelig gen-sygdom ikke foreneligt med liv opdaget efter gennemscannigen .

Derudover gravid en gang på trods af kondom/spiral + fortrydelsespille, et forsøg på livrem og seler. Var på daværende tidspunkt ikke i stand til at tage vare på et barn - eller havde jeg ikke gjort så meget for at beskytte mig - så fik en abort (og nej ikke noget jeg fortryder overhovedet skulle nogen spekulere i det, helt klart det bedste valg).

Jeg har derfor ikke været i tvivl om, at jeg i hvert fald kunne blive gravid tidl, men til tider tvivlet på (indtil MA i nov 15) om det stadig var muligt i min 'høje' alder, altså var der æg der duede/virkede min livmoder/krop stadig - og så var vi gået i gang med ÆD. 

Hvis du ts aldrig tidl. har forsøgt at blive gravid, og lægerne ikke siger noget negativt (f.eks endometriose/fibromer), så er der jo ingen grund til at tro, at du ikke kan - jeg kan dog sagtens forstå, hvis tankerne alligevel kan køre i ring.

Mht til bivirkningerne så mærkede jeg/vi til humørsvinger i 1. ivf, men tror det lige så meget skyldtes nervøsitet over, hvad venter der os, og spændinger/murren ved æggestokkene sidst i stimuleringen pga de mange æg (fik 19 ud 1. gang)  . Ellers ikke rigtig noget udover graviditetssymptomer af den hcg støtte jeg fik efter æo, og så hoppede der nogle kilo på, som en kostomlægning fik bugt med. Tja og så en masse tanker som gåture ved vandet/i skoven var den bedste kur imod

Hvis du har spørgsmål, så skriv. Ønsker dig held og lykke  

Ps. Har det i øvrigt rigtigt godt som gravid, så ingen indflydelse pga alder på den konto :-) Og så har det taget os knap 4 år, siden vi startede PB at nå hertil. I pauserne ml ivf har vi brugt ins - der skal jo spares op til behandlingerne

Anmeld Citér

30. maj 2017

Lillejohanne78

ønskebørn74 skriver:

Jeg var 39 da jeg blev gravid med vores tvillinger via ICSI..

hvad vil du gerne vide?

Hvor er det dejligt, jeg kunne også godt tænke mig tvillinger  Fik du sat flere befrugtede æg op eller kun et enkelt? 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Lillejohanne78

TLO skriver:

Gravid nu som 44-årig med termin 1 mdr før jeg bliver 45. Denne graviditet med kromosomtestet blastocyst, for at undgå oplægning af æg med kromosomfejl; jo ældre man er, jo større andel af ens æg har kromosomfejl. Derfor også icsi for at være sikker på, at en evt fejl ikke skyldtes fejlbefrugtning.

Gravid via ins som 43-årig, desværre endte det i en MA efter vi havde set hjerteblink.

Gravid som 31-årig, men vi (min eksmand og jeg) måtte sige farvel pga arvelig gen-sygdom ikke foreneligt med liv opdaget efter gennemscannigen .

Derudover gravid en gang på trods af kondom/spiral + fortrydelsespille, et forsøg på livrem og seler. Var på daværende tidspunkt ikke i stand til at tage vare på et barn - eller havde jeg ikke gjort så meget for at beskytte mig - så fik en abort (og nej ikke noget jeg fortryder overhovedet skulle nogen spekulere i det, helt klart det bedste valg).

Jeg har derfor ikke været i tvivl om, at jeg i hvert fald kunne blive gravid tidl, men til tider tvivlet på (indtil MA i nov 15) om det stadig var muligt i min 'høje' alder, altså var der æg der duede/virkede min livmoder/krop stadig - og så var vi gået i gang med ÆD. 

Hvis du ts aldrig tidl. har forsøgt at blive gravid, og lægerne ikke siger noget negativt (f.eks endometriose/fibromer), så er der jo ingen grund til at tro, at du ikke kan - jeg kan dog sagtens forstå, hvis tankerne alligevel kan køre i ring.

Mht til bivirkningerne så mærkede jeg/vi til humørsvinger i 1. ivf, men tror det lige så meget skyldtes nervøsitet over, hvad venter der os, og spændinger/murren ved æggestokkene sidst i stimuleringen pga de mange æg (fik 19 ud 1. gang)  . Ellers ikke rigtig noget udover graviditetssymptomer af den hcg støtte jeg fik efter æo, og så hoppede der nogle kilo på, som en kostomlægning fik bugt med. Tja og så en masse tanker som gåture ved vandet/i skoven var den bedste kur imod

Hvis du har spørgsmål, så skriv. Ønsker dig held og lykke  

Ps. Har det i øvrigt rigtigt godt som gravid, så ingen indflydelse pga alder på den konto :-) Og så har det taget os knap 4 år, siden vi startede PB at nå hertil. I pauserne ml ivf har vi brugt ins - der skal jo spares op til behandlingerne

Tak for din historie, det er godt at høre det lykkes, også selv om det kan gå lidt tid og nogen flere forsøg! Er 19 æg ikke et højt antal? Og bruger man så de æg til flere forsøg eller skal man stimuleres igen hvis ikke det lykkes første gang? Glad for at høre du har en god graviditet, det er nemlig også noget jeg har vært bekymret for at alderen skal gøre sværere. Bare med at holde sig i god form måske? 

Jeg har aldrig før prøvet at blive gravid, og det er ikke noget i vejen med nogen af os, så forhåbentlig vis lykkes vi og 

Anmeld Citér

30. maj 2017

TLO

Lillejohanne78 skriver:

Tak for din historie, det er godt at høre det lykkes, også selv om det kan gå lidt tid og nogen flere forsøg! Er 19 æg ikke et højt antal? Og bruger man så de æg til flere forsøg eller skal man stimuleres igen hvis ikke det lykkes første gang? Glad for at høre du har en god graviditet, det er nemlig også noget jeg har vært bekymret for at alderen skal gøre sværere. Bare med at holde sig i god form måske? 

Jeg har aldrig før prøvet at blive gravid, og det er ikke noget i vejen med nogen af os, så forhåbentlig vis lykkes vi og 

Jo 19 er et højt antal, og det skal helst undgås, at man kommer derop, fordi det øger risikoen for overstimulering. Fik skruet ned for medicin i de efterfølgende forsøg, så der kom færre, dog aldrig under 10 - den her gamle 'høne' har stadig masser af æg, de er bare ikke sunde de fleste af dem.

En befrugningsrate på 50% af de æg, du får taget ud, er hvad man skal regne med - evt flere ved icsi. Så vidt jeg husker blev 11 af de 17 befrugtet(2 af de 19 var umodne), og på 2 dagen, hvor de fleste klinikker lægger æg op havde vi 6, så der ville have været il fryseren. Vores klinik dyrker til blastocyststadiet (dag 5/6 efter ægudtagning) som standard, og der var der kun en tilbage resten var gået i stå

Mht at holde sig i form, så prøver jeg da, men har en diskusprolaps så udover svømning er det ikke blevet til så meget.

Krydsede fingre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.