Bartholin cyste.. Erfaringer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.208 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2017

Anonym trådstarter

Hej de damer! 

Jeg har lige fundet ud af at jeg har en bartholin cyste - og jeg søger lidt erfaringer omkring dette? Nogen der har haft en, fik i den fjernet eller forsvandt den af sig selv?

Det skal lige siges, at min læge sagde at når den ikke var til gene så var en operation lige i overkanten. Synes da bare det er super irriterende  Det gør ikke ondt, er ømt eller noget. Man kan bare se den og det er da surt nok i sig selv.. Vi prøver jo at blive gravide herhjemme, og har da ikke lyst til at have sex med den.. 

Hilsen en som er rigtig træt af hendes underliv lige nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2017

modesty

Anonym skriver:

Hej de damer! 

Jeg har lige fundet ud af at jeg har en bartholin cyste - og jeg søger lidt erfaringer omkring dette? Nogen der har haft en, fik i den fjernet eller forsvandt den af sig selv?

Det skal lige siges, at min læge sagde at når den ikke var til gene så var en operation lige i overkanten. Synes da bare det er super irriterende  Det gør ikke ondt, er ømt eller noget. Man kan bare se den og det er da surt nok i sig selv.. Vi prøver jo at blive gravide herhjemme, og har da ikke lyst til at have sex med den.. 

Hilsen en som er rigtig træt af hendes underliv lige nu. 

Jeg var ret uheldig og fik én inde i skeden som var på størrelse med en golfbold og gjorde helt sindssygt ondt. Skulle opereres i fuld narkose.

Har to veninder som begge har haft nogle a la din. De gik væk af sig selv. 

Anmeld Citér

7. februar 2017

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg var ret uheldig og fik én inde i skeden som var på størrelse med en golfbold og gjorde helt sindssygt ondt. Skulle opereres i fuld narkose.

Har to veninder som begge har haft nogle a la din. De gik væk af sig selv. 

Åh! Det lyder ikke rart men godt du gik den fjernet! Puha.. Gik det nemt efterfølgende? 

Det ville da være super fedt hvis den forsvandt af sig selv! Min kæreste har aldrig lagt mærke til den før nu, og synes selvfølgelig godt vi kan forsætte at lave baby.. Men jeg føler nu at den er "i vejen" og er usexet. Hvis den nu ikke forsvandt af sig selv, og jeg skulle være heldig og blive gravid - så er det nok heller ikke nemt at få den væk før efter fødsel.. Hvor er det dejligt at vide jeg ikke er alene i verden med den her dumme cyste

Anmeld Citér

8. februar 2017

C_C

For et par år siden fik jeg konstateret en barthonolit cyste på min sidevæg i skeden. Den var også for lille til at gøre noget ved fik jeg at vide, så måtte vente på den gik væk. 

Der gik en måned eller to uden der skete noget med den, begyndte så at se en fyr og vi havde sex et par gange, hvilket åbenbart provokerede den til at blive større og sååååå smertefuld at jeg endte ved vagtlægen, skulle så opereres dagen efter da den var ca 5cm i diameteren.

Men da jeg kom hjem fra vagtlægen sprang den af sig selv og hvilken lettelse, havde ingen smerte længere. Kom til lægen dagen efter og den var væk, men måtte ikke have sex, cykle eller tage i svømmehal i 2uger derefter.. 

Hvis jeg ikke havde provokeret den til at blive større tror jeg den ville have siddet der meget længere end den gjorde

Håber du kan bruge det til noget

Anmeld Citér

8. februar 2017

ninibadini

Jeg har haft det et par gange. De har nok været på størrelse med en ært og gjort sindsygt ondt! Men de forsvandt igen i løbet af en lille uge.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! Puha, sikke en lettelse - troede jeg var alene i verden med det 

vi har ikke haft sex nu her hvor jeg har haft den, tror godt vi kunne - men føler simpelthen ikke for at have sex med den kugle  håber den forsvinder snart! Synes lidt at den er blevet mindre, men det kan også være ønske tænkning. Haha! 

Har aftalt med lægen, at hvis min mens (forhåbentlig ikke) kommer om 4 dage, og hvis den ikke er blevet mindre - så kigger hun om igen om den kan fjernes. Hun synes heller ikke at vi skal tænke den vej, når vi ikke ved om jeg skulle være blevet gravid endnu, og når hun mener at den forsvinder af sig selv 

Anmeld Citér

12. februar 2017

Katia Juul Skovgaard

Hejsa..
Jeg har haft 5 

Alene 4 da jeg ventede min dreng. Den første opererede de væk da den sad lige i skedekanten og var til stor gene
Lægen lod der være et snit, da han sagde de godt kunne forekomme igen og det må man sige. Jeg nåede 3 mere frem til fødsel, men de sprang så selv og kunne tømmes ved det lille snit.

Så fik jeg en i sommeren 2015. Det var den hidtil største, den målte 3x4 cm og sad samme sted. Den blev igen fjernet operativt da den sad samme irriterende sted

Hun snakkede om at jeg kunne blive opereret hvis det blev ved, men jeg kunne ende med kroniske smerter da de skal dybt ned i nervebanerne (Sådan var det vidst nok), så jeg holder mig bare til en operation i ny og næ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.