Fondant kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

557 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. februar 2017

sofie85

Hej tøser.

Jeg er ret ny i det med fondant..

Sagen er den at jeg skal lave nogle figurer til dåb i næste måned. Kan jeg godt lave dem i forvejen og så lade dem stå i en lufttæt pose?

Har tænkt mig at lave kagerne dagen før og overtrække dem med fondant, kan jeg det? For jeg får stress hvis jeg skal gøre det i sidste øjeblik. Vil jeg også kunne sætte figurerne på dagen før og sætte på køl uden at det falder af?

Har læst at fondant begynder at svede når det kommer ud fra køleskab,men en kage skal jo stå på køl.. hvad plejer i at gøre?? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. februar 2017

Kay

Profilbillede for Kay
??

Du kan sagtens lave figurere længe før og havde dem i en beholder (jeg ville vælge en plastik boxer frem for en pose

Og ja kagen kan sagtens overtrække dagen før og stå på køl men pynten skal du putte på samme dag da det får fugt i køleskabet og derfor kan "smelte" 

elsker min lille familie   

Anmeld Citér

10. februar 2017

sofie85

Kay skriver:

Du kan sagtens lave figurere længe før og havde dem i en beholder (jeg ville vælge en plastik boxer frem for en pose

Og ja kagen kan sagtens overtrække dagen før og stå på køl men pynten skal du putte på samme dag da det får fugt i køleskabet og derfor kan "smelte" 

Okay så blev jeg det klogere, tak 

Hvis jeg skal overtrække kagen med fondant og den er 23 ø, hvor stor skal fondanten så være?

Anmeld Citér

10. februar 2017

Kay

Profilbillede for Kay
??
sofie85 skriver:

Okay så blev jeg det klogere, tak 

Hvis jeg skal overtrække kagen med fondant og den er 23 ø, hvor stor skal fondanten så være?

Det kommer an på hvor høj kagen er  du måler højden på kagen og tager så diameter+højde+højde det er diameteren på den fondant du skal rulle ud

elsker min lille familie   

Anmeld Citér

20. februar 2017

sofie85

Det kommer an på hvor høj kagen er  du måler højden på kagen og tager så diameter+højde+højde det er diameteren på den fondant du skal rulle ud

Havde slet ikke set at du havde svaret  Men tak for svar 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Kay

Profilbillede for Kay
??
sofie85 skriver:

Havde slet ikke set at du havde svaret  Men tak for svar 

Velbekomme  

Vis gerne billede af hvordan den endte

elsker min lille familie   

Anmeld Citér

22. februar 2017

sofie85

Kay skriver:

Velbekomme  

Vis gerne billede af hvordan den endte

Det skal jeg nok 

Anmeld Citér

22. februar 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

på kageberegner.dk kan du taste høje og diameter ind så skriver den hvor meget fondant du skal bruge

kagen bliver efter min smag kun bedre af at blive lagt sammen dagen før så den rigtig kan står og sætte sig,,, mums

Anmeld Citér

27. februar 2017

sofie85

Mulllesmor skriver:

på kageberegner.dk kan du taste høje og diameter ind så skriver den hvor meget fondant du skal bruge

kagen bliver efter min smag kun bedre af at blive lagt sammen dagen før så den rigtig kan står og sætte sig,,, mums

Mange tak 

Det synesjeg også at den gør 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+