Vælge det samme navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: skal vi holde fast i navnet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.191 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. februar 2017

Anonym trådstarter

Årh, vi venter os og har endelig besluttet os for, hvad lillebror skal hedde. 

Jeg fortæller det så til min bedste veninde, som fortæller at vores fælles veninde (mest hendes) også har valgt det navn til hendes søn.

Navnet er ikke på top 50 over navne, men stadigvæk relativt almindeligt.

min veninde har termin før mig, så deres dreng får navnet først.

Jeg kan mærke at det generer mig, men for filan - skal vi til at finde et nyt navn eller holde fast i vores beslutning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2017

Troldemommi

Anonym skriver:

Jeg fortæller det så til min bedste veninde, som fortæller at vores fælles veninde (mest hendes) også har valgt det navn til hendes søn.

Jeg kan mærke at det generer mig, men for filan - skal vi til at finde et nyt navn eller holde fast i vores beslutning?

Jeg tænker, hvor tit ses du med den anden veninde? Jeg tænker vil det blive meget besværligt at de hedder det samme? Hvis ikke det gær det, ville jeg beholde navnet. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Jeg tænker, hvor tit ses du med den anden veninde? Jeg tænker vil det blive meget besværligt at de hedder det samme? Hvis ikke det gær det, ville jeg beholde navnet. 

Vi ses ikke bare os to, men når vi er flere veninder samlet eller til fester. For os ville det nok ikke blive besværligt, men måske for vores fælles veninder.

Anmeld Citér

6. februar 2017

Babilooo

Anonym skriver:

Altså selv om det var din tætteste veninde ville det da være lige meget. 

Der er mange der hedder samme navne. 

. Han skal da hedde det I ønsker

Anmeld Citér

6. februar 2017

Babilooo

Anonym skriver:

Vi ses ikke bare os to, men når vi er flere veninder samlet eller til fester. For os ville det nok ikke blive besværligt, men måske for vores fælles veninder.

Ej ... det er da virkelig at opfinde problemer.

du vil ændre navnet fordi en du ser sammen med andre veninder vil give sønnen det samme navn. 

Jeg havde ikke lige læst det sidste. 

Hvorfor skulle det blive et problem... når veninderne taler børn og nævner begge jeres sønner eller....?

hold da fast I navnet. Er det fordi der går noget af det unikke af ved at andre hedder det sammen?

Anmeld Citér

6. februar 2017

Aristocats

Jeg har ALDRIG forstået den dér med, at to børn ikke må hedde det samme. Det eneste jeg tænker er; og hvad så?! Folk gør det altså til et langt større problem end hvad det egentligt reelt er. Det ér altså bare et navn trods alt. Folk skal nok finde ud af det. Børnene skal nok forblive to forskellige individer. Selvfølgelig skal i holde fast i navnet. Hvis det er det navn i bare er helt vilde med, så ville det da være super ærgerligt at droppe det bare fordi venindens søn også skal hedde det. 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Ej ... det er da virkelig at opfinde problemer.

du vil ændre navnet fordi en du ser sammen med andre veninder vil give sønnen det samme navn. 

Jeg havde ikke lige læst det sidste. 

Hvorfor skulle det blive et problem... når veninderne taler børn og nævner begge jeres sønner eller....?

hold da fast I navnet. Er det fordi der går noget af det unikke af ved at andre hedder det sammen?

Næeh, hvis vi ville have et unikt navn, kunne vi jo bare vælge et eller andet helt specielt. Ved faktisk ikke hvorfor at jeg jar det sådan 

Anmeld Citér

6. februar 2017

KissMeKissMeKissMe

Det ser jeg overhovedet ikke som et problem. 
Herhjemme vil min kæreste gerne have, at en potentiel søn hed det samme som ham, haha. Der trækker jeg dog grænsen og mener, at det trods alt er ret upraktisk.  Vi skal heldigvis have en pige, så den diskussion slipper vi for 

Min bedstemor kaldte sin søn det samme som sin bror og det har aldrig været et problem. Folk er jo vant til at de ikke er alene om deres navn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.