sover ikke igennem mere efter første kravleskridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. februar 2017

Newsence

hej

min søn på 8 måneder har sovet fint igennem side han var 4 måneder. vi var Max oppe 1-2 gange om natten for lige at give en sut eller lignende hvorpå han sov fiNT igen.. han sov fra 20.30 til Ca.  09 om morgen.

her for lidt over en uge siden tog han sit første kravleskridt. Juhu..

eller faktisk ikke for siden er hans søvn gået helt i stykker. han sover mega uroligt og vender og drejer sig i sengen. nogen gange forsøger han at kravle men møder jo så en sengekant hvilket gør ham mega frustreret. han kan skrige i 30 min none stop og intetil hjælper. 

han græder mindst hver halve time enten for en kort eller en længere tid. Men han kommer jo aldrig i den dybe søvn.. om dagen sover han Max en lur på 1 time hvor han før kravlestadiet sov 2 lure en formiddags lur på 1/2 til 1 hel time og en eftermiddagslur på mindst 2 timer. 

jeg er ved at gå ud af mit gode skind.. ingen søvn om natten eller om dagen. han er blevet utrolig trughedsøgende og jeg må slet ikke forlade rummet. det kom også dagen efter kravleskridtet hvor han før kunne lege selv..

syntes vi har prøvet alt.. holde rytmen. tung dyne, lidt lys tændt Osv.. 

vores ældste datter havde slet ikke det stadige med søvnen..

det er bare mærkeligt at det falder sammen med at han kravler men hvad betyder det og hvordan kan jeg hjælpe ham så han kan få sin søvn.. og mor med ��

nogen der har oplevet noget lignende eller har et godt råd ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2017

modesty

Newsence skriver:

hej

min søn på 8 måneder har sovet fint igennem side han var 4 måneder. vi var Max oppe 1-2 gange om natten for lige at give en sut eller lignende hvorpå han sov fiNT igen.. han sov fra 20.30 til Ca.  09 om morgen.

her for lidt over en uge siden tog han sit første kravleskridt. Juhu..

eller faktisk ikke for siden er hans søvn gået helt i stykker. han sover mega uroligt og vender og drejer sig i sengen. nogen gange forsøger han at kravle men møder jo så en sengekant hvilket gør ham mega frustreret. han kan skrige i 30 min none stop og intetil hjælper. 

han græder mindst hver halve time enten for en kort eller en længere tid. Men han kommer jo aldrig i den dybe søvn.. om dagen sover han Max en lur på 1 time hvor han før kravlestadiet sov 2 lure en formiddags lur på 1/2 til 1 hel time og en eftermiddagslur på mindst 2 timer. 

jeg er ved at gå ud af mit gode skind.. ingen søvn om natten eller om dagen. han er blevet utrolig trughedsøgende og jeg må slet ikke forlade rummet. det kom også dagen efter kravleskridtet hvor han før kunne lege selv..

syntes vi har prøvet alt.. holde rytmen. tung dyne, lidt lys tændt Osv.. 

vores ældste datter havde slet ikke det stadige med søvnen..

det er bare mærkeligt at det falder sammen med at han kravler men hvad betyder det og hvordan kan jeg hjælpe ham så han kan få sin søvn.. og mor med ��

nogen der har oplevet noget lignende eller har et godt råd ?? 

Det er slet ikke mærkeligt at det falder sammen med at han begynder at kravle - tværtimod giver det fin mening. 

Hans hjerne og krop udvikler sig i rivende fart og det er klart at det giver uro. Han er et lille menneske der er ved at blive formet og det går ikke altid uden bump på vejen.

Det er en fase i hans udvikling som går over. Umiddelbart tror jeg ikke at der er noget I kan gøre - det skulle da lige være en kugledyne, måske. Men jeg synes det giver fin mening at han er urolig på nuværende tidspunkt. Separations-angst fasen er også lige på trapperne.

Anmeld Citér

6. februar 2017

SH-Baby

Profilbillede for SH-Baby

Nøjagtig samme scenarie udspiller sig herhjemme med vores datter på 8 mdr. De har ramt seperationsangstfasen blandet med et udviklingsspring, så de kan næsten ikke være i dem selv. 

Det er drønhårdt med søvnen, men hendes glade og milde humør er så småt ved at vende tilbage om dagen, så håber snart natten følger med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.