Projekt 'byg et hus'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.598 visninger
17 svar
4 synes godt om
5. februar 2017

Caroline86

Kære alle

puuuha vi er ved at drukne... Vi kigger på byggegrunde og derfor også på de mange MANGE forskellige byggefirmaer!! 

Kom frisk med gode råd, anbefalinger (og det modsatte) så vi kan få det hele med i vores research og få bygger det perfekte hus

kh. Caroline og familie

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2017

esioul

Caroline86 skriver:

Kære alle

puuuha vi er ved at drukne... Vi kigger på byggegrunde og derfor også på de mange MANGE forskellige byggefirmaer!! 

Kom frisk med gode råd, anbefalinger (og det modsatte) så vi kan få det hele med i vores research og få bygger det perfekte hus

kh. Caroline og familie

Vi er også igang med processen. 

Er der noget specifikt du vil vide? vi har købt byggegrund og venter på tilladelsen så firmaet kan gå igang. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Frk.S

Vi er også i gang - vi er så langt i processen, at vi regner med de går i gang på mandag. 

Det er virkelig en jungle og egentligt en hård (men selvfølgelig også spændende) proces med virkelig mange beslutninger. 

Mit umiddelbare bud er at samle en masse inspiration - fx fra nettet og i firmaernes udstillingshuse. Få dannet jer et billede af hvad i ønsker jer af jeres hus - hvilke rum og hvilken placering, hvad er "need to have" og hvad er "nice to have".

Så kan i vælge nogle firmaer ud og begynde at få sat tilbud sammen - så kan i bl.a. sammenligne priser samt hvad de kan levere i forhold til jeres behov. 

Jeg ved ikke helt om det var det du ledte efter eller hvad du ellers vil have af råd.

Anmeld Citér

5. februar 2017

Caroline86

esioul skriver:

Vi er også igang med processen. 

Er der noget specifikt du vil vide? vi har købt byggegrund og venter på tilladelsen så firmaet kan gå igang. 

Til at starte med er vi lidt nysgerrige på hvilke byggefirmer der er værd at indhente tilbud fra... De fleste siger jo "vi gør det som I har behov for" men det er svært at sammenligne priser med allerede opførte huse når ikke man er parat til at bede om konkrete tilbud endnu...

Anmeld Citér

5. februar 2017

Caroline86

Frk.S skriver:

Vi er også i gang - vi er så langt i processen, at vi regner med de går i gang på mandag. 

Det er virkelig en jungle og egentligt en hård (men selvfølgelig også spændende) proces med virkelig mange beslutninger. 

Mit umiddelbare bud er at samle en masse inspiration - fx fra nettet og i firmaernes udstillingshuse. Få dannet jer et billede af hvad i ønsker jer af jeres hus - hvilke rum og hvilken placering, hvad er "need to have" og hvad er "nice to have".

Så kan i vælge nogle firmaer ud og begynde at få sat tilbud sammen - så kan i bl.a. sammenligne priser samt hvad de kan levere i forhold til jeres behov. 

Jeg ved ikke helt om det var det du ledte efter eller hvad du ellers vil have af råd.

Vi kigger meget på nettet ja jeg er bare ikke nok inde i processen til at kende de firmaer der er værd at kigge på... Jeg kender kun lige en håndfuld forskellige men ved jo godt der er mange flere end dem...

vi må nok bare bladre nettet tyndt

Anmeld Citér

5. februar 2017

esioul

Caroline86 skriver:

Til at starte med er vi lidt nysgerrige på hvilke byggefirmer der er værd at indhente tilbud fra... De fleste siger jo "vi gør det som I har behov for" men det er svært at sammenligne priser med allerede opførte huse når ikke man er parat til at bede om konkrete tilbud endnu...

Vi har valgt eurodan. Vi startede med en samtale omkring vores behov og ønsker. 

Vi har ikke indhentet tilbud fra andre, da vi har en god mavefornemmelse med eurodan og det er det vigtigste for os.

Vi er dog overrasket over hvor dyrt det blev i forhold til udgangspunktet. 

Det er ikke "bare" at vælge et typehus og en grund, der er mange udgifter der kommer oveni. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

De3Guldklumper

hvor i landet skal i bygge? er det i jylland

Ellers kan jeg anbefale at kigge på

Preben Jørgensen huse

Uldum huse

og så synes jeg også at Hybel har noget som ser spændende ud  

Anmeld Citér

5. februar 2017

drabo

Profilbillede for drabo

nu kommer det jo an på hvad jeres behov er.

Hvis i bare vil have et "typehus" - så er der mange firmaer at vælge imellem - og især de store tager gerne et uforpligtende møde - hvor i kan snakke behov og prøve at få et prisoverslag.

hvis er i ude i nogle lidt mere specielle behov, så er det nok de mindre og lidt dyrere firmaer.

F.eks. vil ingen af de gængse typehus firmaer (Eurodan, huskompagniet, milton osv. bygge med kælder) - Eurodan laver ikke fuldmurede huse mere - hellerikke selvom man vil betale for det.

Så find inspiration på nettet - især det at se på plantegninger synes jeg gav rigtigt meget. Bestil nogle kataloger - få lavet en liste over jeres need-to-have og jeres nice to have.

Overvej om der er begrænsninger på de grunde i ser på - nogle steder skal man bygge lavenergi eller 1 eller 2 plan osv.

Held og lykke med projektet - vi håber på at starte byggeriet til marts - men det har været en lang proces, men sådan er det når man ikke køber en grund i en stor udstykning.

Anmeld Citér

5. februar 2017

ESV

Caroline86 skriver:

Kære alle

kh. Caroline og familie

Det kommer meget an på

hvilket type hus i ønsker jeg. Vi har hele processen igang med huscompagniet og er egentlig glad for det vi skal bygge i Nordsjælland. Det kommer nok også an på hvor man bor, der er ofte forskelle alt afhængig af på hvilken side ad sundet man bor. 

Mit bedste råd er at huske at spørge til skjulte udgifter der er virkelig mange af dem og de løber op. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

ESV

Caroline86 skriver:

Vi kigger meget på nettet ja jeg er bare ikke nok inde i processen til at kende de firmaer der er værd at kigge på... Jeg kender kun lige en håndfuld forskellige men ved jo godt der er mange flere end dem...

vi må nok bare bladre nettet tyndt

Hvor skal i bygge henne?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.