A-1995 skriver:
Anton på 14 mdr vil simpelthen ikke spise frugt og grønt. Kun banan. Alt andet gider han kke engang smage på
Jeg har forsøgt både at mose det som topping på hans havregrød osv men ha nægter. Dagplejemorkan heller ikke få ham til at spise frugt og grønt. Det gik fint med grøntsagsmos da han var helt lille, men han ville ikke have frugtmos og nu vil han slet ikke have noget. Jeg kan ikke forstå det for han er altid blevet tilbudt det ligesom storebror og den store spiser simpelthen bare alt hvad der bliver serevet... Hvad kan jeg gøre for at få anton til at spise frugt og grønt? 
Min datter på 3,5 var næsten lige sådan i den alder og er det stadig til dels. Mit eneste råd er at i ikke fokusere på det, og bare bliver ved med at tilbyde frugt og grønt, det har hjulpet hos os. I dag spiser vores datter agurk, ærter, majs og sjældent kan vi få gulerod i hende. Af frugt kan hun i dag spise de fleste bær, æble, banan, vindruer og vandmelon. Alt andet vil hun slet ikke smage på, men jeg tror på at det kommer. Jeg lægger stadig broccoli osv op på hendes tallerken, men hun spiser det ikke. Tænker at hun en dag smager på det, men vi giver hende ikke opmærksomhed på at hun ikke vil spise det. Men som skrevet så spiste vores datter stort set intet grønt før 2 års alderen. Hun nægtede også, så han er slet ikke den eneste. Men jeg har stået og været ligeså frustreret som dig.
Anmeld
Citér