Hej alle sammen 
Jeg har brug for teknisk vejledning mht barsel, uddannelseshjælp og forsørger da kommunen/ydelsescentret ikke virker til at ville svare mig på noget.
forklaring;
Jeg er 29 år og kom på uddannelsehjælp her i starten af januar og er på barsel, men har endnu ikke født. Jeg fik bevilget barselstillæg fra start. Jeg har i forvejen en datter på 9 år.
Nu er det så jeg undrer mig, da jeg hører fra flere at de får 10*** kr udbetalt efter skat, og det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen, med mindre at alle har et fradrag på enormt meget - mit ligger på 5524 kr hvilket jeg selv synes er en del.
Beløbene jeg har, er;
uddannelseshjælp + barsel er 11,143 brutto, dvs jeg får 8895 kr udbetalt, med en trækprocent på 40.
Men jeg kan forstå andre i samme situation får et forsørgertillæg oveni, så de har 14.*** kr brutto, hvilket jeg jo er langt fra. Min mand har fast arbejde.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en mening, bekræftelse/afkræftelse om jeg har ret til forsørgertillæg når jeg har et barn i forvejen, kommer det først på når man har født på trods af et andet barn, eller er jeg helt i skoven?
Det skal endelig ikke ses som at jeg er grådig, men jeg undrer mig virkelig over den store forskel der er.
Anmeld
Citér