Hvordan er reglerne hvis man har et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.479 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg går med tankerne om at få et donorbarn.. 

Jeg har i forvejen et barn fra et tidligere forhold og siden er den eneste ene ikke dukket op. 

Så Jeg går nu med tanken om at få et donorbarn, men er meget i tvivl om hvordan og hvorledes, når man har er barn i forvejen - er der nogle herinde der kender disse regler? Jeg synes at jeg har søgt og søgt, men jeg finder ikke brugbare svar.. Er det privat, eller offentligt? Hvad er priserne ca? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2017

Morfrakøbenhavn

Det står for egen regning.

skal du have første fælles barn med en ny mand kan det gøres i det offentlige

Anmeld Citér

29. januar 2017

frkchili

Det er kun muligt at få dækket omkostningerne til fertilitetsbehandling igennem det offentlige, hvis det er dit 1. barn, uanset om du er enlig eller går i behandling sammen med en partner. Så uanset hvad, skal du selv betale for din behandling, hvis du vælger at få et donorbarn. Har ikke rigtig styr på priserne, men dem kan du typisk se inde på fx private klinikkers hjemmesider. Jeg ville nok vælge en privat klinik frem for det offentlige, medmindre det er sindssygt meget dyrere, for jeg kan forestille mig, at det er en lidt mere rolig og personlig behandling, man får (ikke at jeg ved det, har ingen erfaring). Men du kan jo også forsøge dig med hjemmeinseminationer, så skal du kun betale for sæden, og ikke selve behandlingen - dette kan dog nok kun anbefales, hvis du er relativt ung og sandsynligvis ikke får brug for hormonbehandling mv. 

Anmeld Citér

30. januar 2017

Anonym

Er ikke klar over, om reglerne er lavet om siden jeg undersøgte det. Men der kunne man, hvis man havde en henvisning gra egen læge, få dækket 4-6 insemineringer i det private, og man så kun betalte for sæden og evt medicin.

Er dog nogle år siden, så ved som sagt ikke, om reglerne er lavet om.

Men prøv at skriv direkte til en privat klinik og spørg dem. Det var hvad jeg gjorde den gang, og de var meget søde og hjælpsomme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.