ADHD hos små børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.710 visninger
18 svar
13 synes godt om
27. januar 2017

A-1995

ADHD... er 2.8 år for lille til at man kan mistænke det?
Jeg mistænker virkelig at min ældste søn kan have noget i den stil og det samme gør min mor som er socialpædagog og har set mange ADHD børn..
Det startede allerede da han var 7-8 mdr med at vi fik tilkoblet ergo som vurdere at han var over-aktiv og gjorde diverse tiltag for at få ham til at komme ned i gear og sove roligere osv. Han kunne ikke sidde stille og arme eller ben var altid i bevægelse.
Nu er han så 2.8 år og der er stadig gang i ham nonstop. Han sover stadig dårligt og vi har endnu ikke fundet noget som kan få ham lidt ned i gear i dagtimerne.. han farer simpelthen rundt. Når han skal fra A-B løber han altid, man ser ham nærmest aldrig gå. Jan er ekstremt voldsom når kan krammer og kysser og er også meget voldsom når han vil lege eller være kærlig overfor sin lillebror og det resulterer desværre ofte i skældud eller grædende børn...
han råber ekstremt meget og har meget svært ved at snakke i et almindeligt toneleje...
Jeg ved ikke om jeg skal nævne det for dp mor eller gøre noget ved det, eller jeg bare skal vente til han kommer i børnehave og se om de siger noget af sig selv. Jeg gider heller ikke få ham til at fremstå negativt fra start af hvis de egentlig ikke ser det samme som jeg.
Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

4kløver

Jeg fik af vide at man skal være 7 år. Også selv om man er 5 og alt tyder på ADHD 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Tulle28

Synes han lyder som en helt almindelig lille dreng med krudt i rumpen. Men har du fokus på, hvad han spiser og får han luft og motion? 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Karina84

Jeg kan godt forstå at i mistænker det, men jeg tror jeg at ville vente til i skal starte i BH. Laves der ikke stadig en TOPI ved overgangen til BH? For der vil jeg da tænkte at de ting som du ser, dem ser dagplejemoren også, og ellers ville jeg nævne det når i skal gennemgå den.

Det er for tidligt til en diagnose ja, men man kan godt allerede komme i specialtilbud, eller en BH som måske har ekstra ressourcer til børn som man mistænker kan have en diagnose af en slags.

Anmeld Citér

27. januar 2017

A-1995

Tulle28 skriver:

Synes han lyder som en helt almindelig lille dreng med krudt i rumpen. Men har du fokus på, hvad han spiser og får han luft og motion? 

Han spiser sundt og varieret er ude hver dag og går både til gymnastik og svømning...

Anmeld Citér

27. januar 2017

A-1995

Karina84 skriver:

Jeg kan godt forstå at i mistænker det, men jeg tror jeg at ville vente til i skal starte i BH. Laves der ikke stadig en TOPI ved overgangen til BH? For der vil jeg da tænkte at de ting som du ser, dem ser dagplejemoren også, og ellers ville jeg nævne det når i skal gennemgå den.

Det er for tidligt til en diagnose ja, men man kan godt allerede komme i specialtilbud, eller en BH som måske har ekstra ressourcer til børn som man mistænker kan have en diagnose af en slags.

Tak for svar. I vores kommune laves der ikke noget på barnet andet end en lille skrivelse hvor man skriver barnets styrker og kun fokuserer på de positive ting, så der er det ikke rigtig lige oplagt at nævne det ��....

Anmeld Citér

27. januar 2017

Karina84

A-1995 skriver:

Tak for svar. I vores kommune laves der ikke noget på barnet andet end en lille skrivelse hvor man skriver barnets styrker og kun fokuserer på de positive ting, så der er det ikke rigtig lige oplagt at nævne det ��....

Okay... Hmm så tror jeg at jeg ville nævne det overfor BH, evt. når i skal over og besøge den.

Hvis det er en god børnehave (og generelt), så burde det ikke skabe et negativt indtryk, men nærmere være en hjælp for dem, og en måde at skabe et godt samarbejde på. De har nogle kompetencer og har set masser af børn, så de kan måske også bedre kigge på dit barn og vurdere om de mener der skal laves en indsats af en art, eller om der blot er tale om et barn med krudt i rumpen.

Måske han også falder mere til ro det næste halve år?

Jeg synes det er rigtig fint at i allerede er obs på det nu, så han kan få den støtte og de rammer han har brug for og som er bedst for ham.

Anmeld Citér

27. januar 2017

Kamilla-m

4kløver skriver:

Jeg fik af vide at man skal være 7 år. Også selv om man er 5 og alt tyder på ADHD 

Det er ikke korrekt. 

Mine er udredt som 5 årig på børnepsyk.

Anmeld Citér

27. januar 2017

Kamilla-m

A-1995 skriver:

ADHD... er 2.8 år for lille til at man kan mistænke det?
Jeg mistænker virkelig at min ældste søn kan have noget i den stil og det samme gør min mor som er socialpædagog og har set mange ADHD børn..
Det startede allerede da han var 7-8 mdr med at vi fik tilkoblet ergo som vurdere at han var over-aktiv og gjorde diverse tiltag for at få ham til at komme ned i gear og sove roligere osv. Han kunne ikke sidde stille og arme eller ben var altid i bevægelse.
Nu er han så 2.8 år og der er stadig gang i ham nonstop. Han sover stadig dårligt og vi har endnu ikke fundet noget som kan få ham lidt ned i gear i dagtimerne.. han farer simpelthen rundt. Når han skal fra A-B løber han altid, man ser ham nærmest aldrig gå. Jan er ekstremt voldsom når kan krammer og kysser og er også meget voldsom når han vil lege eller være kærlig overfor sin lillebror og det resulterer desværre ofte i skældud eller grædende børn...
han råber ekstremt meget og har meget svært ved at snakke i et almindeligt toneleje...
Jeg ved ikke om jeg skal nævne det for dp mor eller gøre noget ved det, eller jeg bare skal vente til han kommer i børnehave og se om de siger noget af sig selv. Jeg gider heller ikke få ham til at fremstå negativt fra start af hvis de egentlig ikke ser det samme som jeg.
Hvad tænker i?

Man kan sagtens ha meget energi uden af ha ADHD.

adhd er altså meget mere end det.

men ja 2 år er for tidligt, adhd kommer først frem ved 3 års alderen (ved godt din er tæt på) 

man kan dog først udrede ved 5 år. 

Hilsen en mor med 2 drenge med bla ADHD og autisme ❤

Anmeld Citér

27. januar 2017

4kløver

H-Nielsen skriver:

Det er ikke korrekt. 

Mine er udredt som 5 årig på børnepsyk.

Var bare hvad jeg fik af vide også selv om hun lå i "kassen" og et kæmpe lysshow hvor der stod hjælp jeg har ADHD er det først nu hvor hun er 7 og hun muligvis får hjælp. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.