Skifte barnets efternavn efter vielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej��

Sagen er den at jeg skal giftes og derfor ændre efternavn. Hvordan ændre jeg min datters til vores nye? Jeg ved at det er gratis i og med at jeg skifter efternavn og ikke længere hedder det samme som hende. Har kigget på blanketer inde på borger men de skal underskrives i hånden. Det kan min 4 årige jo ikke nogle der har prøvet det og som kan fortælle hvad jeg skal gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Hej��

Sagen er den at jeg skal giftes og derfor ændre efternavn. Hvordan ændre jeg min datters til vores nye? Jeg ved at det er gratis i og med at jeg skifter efternavn og ikke længere hedder det samme som hende. Har kigget på blanketer inde på borger men de skal underskrives i hånden. Det kan min 4 årige jo ikke nogle der har prøvet det og som kan fortælle hvad jeg skal gøre?

Hej

Vi ændrede også vores datters efternavn i forbindelse med vielse. Det kostede lidt. 

Men det var vidst kirkekontoret vi havde fat i

Anmeld Citér

26. januar 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Hej��

Da jeg var 12 år og min mor blev gift. Der gik hun på kirkekontoret og fik det ændret. Da de blev skilt og jeg ikk ønskede efternavnet gik jeg selv på kirkekontoret igen og fik det fjernet :-)

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anpau

Anonym skriver:

Hej��

Stort tillykke med det forestående bryllup Håber det er ok jeg spørger, det er af ren nysgerrighed, og du behøver ikke svare. Men hvordan kan det være, at jeres datter ikke allerede hedder jeres efternavne? 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Fremad

Det er blot som navne ændring du skal gøre det, og skrive det er pga vielse hos en af forældrene samt grundlaget for at barnet skal have navnet...

Er det ikke bio far og det er hans navn der slettes skal far godkende... Også selvom der ikke er delt myndighed...

Her skiftede jeg da jeg blev gift, vores fælles søn fik min mands navn ved fødslen ogmin datter fik det da vi var blevet gift... Nu hedder vi alle samme efternavn (med andre mellemnavn) et ønske vi alle havde og som hun også fik lov til at bestemme selv

Jeg har min kvittering på mail skal lige finde den imorgen så jeg kan skrive præcis hvad blanketten hedder  

Anmeld Citér

26. januar 2017

Fremad

sscm skriver:

Det er blot som navne ændring du skal gøre det, og skrive det er pga vielse hos en af forældrene samt grundlaget for at barnet skal have navnet...

Er det ikke bio far og det er hans navn der slettes skal far godkende... Også selvom der ikke er delt myndighed...

Her skiftede jeg da jeg blev gift, vores fælles søn fik min mands navn ved fødslen ogmin datter fik det da vi var blevet gift... Nu hedder vi alle samme efternavn (med andre mellemnavn) et ønske vi alle havde og som hun også fik lov til at bestemme selv

Jeg har min kvittering på mail skal lige finde den imorgen så jeg kan skrive præcis hvad blanketten hedder  

Og du skal skrive på.hendes vegne hvid hun ikke er myndig eller over 12 år....og du er hendes værge 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.