Rygestop……… h j æ l p!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg SKAL stoppe med, at ryge!!!! Som i, gerne igår!!!! 

Min jobsituation har ændret sig og jeg har reelt overhovedet ikke råd til, at ryge…… MEN 

Jeg har været ryger i over 15 år, med en pakke om dagen… Jeg kan godt lide at ryge, jeg syntes det er hyggeligt, og man falder nemmere i snak som ryger…..

Giv mig jeres allerbedste rygestop råd, pelase!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2017

Muhmi

Min jobsituation har ændret sig og jeg har reelt overhovedet ikke råd til, at ryge…… MEN 

Jeg har været ryger i over 15 år, med en pakke om dagen… Jeg kan godt lide at ryge, jeg syntes det er hyggeligt, og man falder nemmere i snak som ryger…..

Når trangen kommer så er det rigtig smart at overbevise sig selv om at man altså ikke har behov for den smøg som hjernen siger man har... Det tager to-tre minutters overbevisning for at få hjernen til at falde til ro igen, men det virkede for mig
Og den trang er der i lang tid, men efter dag 3 bliver det SÅ meget nemmere at overbevise sig selv

Anmeld Citér

24. januar 2017

koeapabshicar

Jeg læste "endelig ikke ryger" røg min sidste smøg og gik i seng for da jeg så vågende var jeg "renset" for nikotin :-) Jeg har holdt i over to år nu og jeg var ryger i 15 år med de sidste år hvor jeg røg over en pakke om dagen :-) Det var det der virkede for mig :-)

Anmeld Citér

24. januar 2017

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har også læst bogen: endelig ikke ryger Den kan anbefaldes. 

Anmeld Citér

24. januar 2017

Snoopy77

God-mor skriver:

Jeg har også læst bogen: endelig ikke ryger Den kan anbefaldes. 

Bogen endelig ikke ryger, eller kurset med samme principper. Har ikke røget i snart 10 år

Anmeld Citér

24. januar 2017

Fremad

Røg fra jeg var 11 år til 35, gave mig selv en dato og stoppede fra den dag, og er stadig ikke faldet i...

Jeg tygger isterninger når jeg får lyst til at spise pga ryge stop 

Anmeld Citér

27. januar 2017

frkchili

Åh altså, det er noget af en udfordring du står over for! Jeg har selv røget i 9 års tid, men droppede smøgerne for nogle måneder siden. Dog har jeg aldrig været storryger, og jeg har ofte gået i flere dage uden at ryge, så mine rygevaner har afviget fra gennemsnittet.. Hvilket også har gjort det ret nemt for mig at stoppe, fordi jeg ikke har haft den stærke afhængighed, som så mange andre oplever. Har forsøgt at stoppe et par gange før, men denne gang har det været meget nemmere, fordi jeg har en motivation - nemlig at jeg gerne snart vil være gravid. Jeg synes også, det er rigtig hyggeligt og ryge, især fordi der også er et fællesskab i det, især når man skal møde nye mennesker. Men det burde jo være motivation nok i sig selv at tænke på sit helbred (og sin økonomi), og man kan sagtens hygge sig uden cigaretter, det handler om tilvænning! 

Jeg har udfaset min rygning over relativt lang tid, og det er der mange, der fraråder, fordi det oftest er mest effektivt bare at stoppe fra den ene dag til den anden. 

Vil anbefale dig at læse bogen "Endelig ikke-ryger" af Allen Carr. Min bror, som har forsøgt at stoppe med at ryge op til flere gange, endte med at læse den, og nu har han været fuldstændig røgfri i over to år. Han var også storryger dengang han røg. Og jeg har i det hele taget hørt fra mange, at netop denne bog var det der skulle til for at de kunne stoppe helt. Den ændrer simpelthen dit syn på og hele dit sind omkring rygning 

Anmeld Citér

27. januar 2017

Guldlok88

Kold tyrker 

Anmeld Citér

31. januar 2017

Anpau

Anonym skriver:

Nogen gode råd har jeg desværre ikke. Jeg skal selv stoppe - da jeg simpelthen ikke har økonomi til det! Ligesom dig elsker jeg også mine cigaretter, og nå ja, så har jeg rygrad som en regnorm. Jeg har røret siden jeg var 12-13 år (en pakke om dagen) og jeg ved det lyder dybt åndssvagt, men på en eller anden måde, så er de skide cigaretter altså en del af min identitet. 

Jeg har prøvet at stoppe et par gange, begge gange er jeg faldet i efter en-to dage. Også efter at have læst bogen "endelig ikke-ryger". Eller, jeg kom vel til noget der minder om side 35, så gad jeg sgu ik læse det pjat længere. Så her hjalp bogen altså ikke. 

Jeg er spændt på at høre, om du er stoppet? Eller om du måske har fundet en dato? Her er det sidste dag med cigaretter i morgen (i dag, vel egentlig), og så håååber jeg på, at blive røgfri fra 1. Februar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.