Åh altså, det er noget af en udfordring du står over for! Jeg har selv røget i 9 års tid, men droppede smøgerne for nogle måneder siden. Dog har jeg aldrig været storryger, og jeg har ofte gået i flere dage uden at ryge, så mine rygevaner har afviget fra gennemsnittet.. Hvilket også har gjort det ret nemt for mig at stoppe, fordi jeg ikke har haft den stærke afhængighed, som så mange andre oplever. Har forsøgt at stoppe et par gange før, men denne gang har det været meget nemmere, fordi jeg har en motivation - nemlig at jeg gerne snart vil være gravid. Jeg synes også, det er rigtig hyggeligt og ryge, især fordi der også er et fællesskab i det, især når man skal møde nye mennesker. Men det burde jo være motivation nok i sig selv at tænke på sit helbred (og sin økonomi), og man kan sagtens hygge sig uden cigaretter, det handler om tilvænning!
Jeg har udfaset min rygning over relativt lang tid, og det er der mange, der fraråder, fordi det oftest er mest effektivt bare at stoppe fra den ene dag til den anden.
Vil anbefale dig at læse bogen "Endelig ikke-ryger" af Allen Carr. Min bror, som har forsøgt at stoppe med at ryge op til flere gange, endte med at læse den, og nu har han været fuldstændig røgfri i over to år. Han var også storryger dengang han røg. Og jeg har i det hele taget hørt fra mange, at netop denne bog var det der skulle til for at de kunne stoppe helt. Den ændrer simpelthen dit syn på og hele dit sind omkring rygning 
Anmeld
Citér