Virtual Reality oplevelse - fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
7 svar
12 synes godt om
22. januar 2017

MixZer0

Vi er en lille gruppe studerende fra IT, læring og organisatorisk omstilling hos Aalborg Universitet i København.

I forbindelse med dette ønsker vi at udarbejde en Virtual Reality oplevelse i relation til at føde. Først er vi ved at afsøge, hvorvidt det har nogen interesse overhovedet. 

Vores tanker er, at det kan lette nervøsiteten hos en, som er på vej til at skulle føde.

Vi ser frem til at høre fra jer.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. januar 2017

Karina84

Never ever om jeg har lyst til at opleve en fødsel i VR 

Jeg har født to gange og har aldrig set hverken video eller live fødsler, hverken før eller efter jeg selv har prøvet det.

Og jeg er faktisk lykkeligt for at jeg, på trods af smerterne osv. kunne lukke øjnene, presse og ikke se for meget af det der skete dernede 

Det er en fantastisk oplevelse, som jeg JEG og min mand har været igennem, har virkelig ikke behov for at opleve eller se andres fødsler. 

Jeg følte mig fint forberedt gennem de normale Jordemoder konsultationer og besøg på fødegangen.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Nel

Profilbillede for Nel

For at forstå det rigtigt: Det handler om at kunne opleve en fødsel gennem virtual reality?

Jeg tror ikke personligt, at jeg ville have lyst til det. Det ville nok komme lidt for tæt på og måske i højere grad kunne afskrække frem for at oplyse.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MixZer0 skriver:

Vi er en lille gruppe studerende fra IT, læring og organisatorisk omstilling hos Aalborg Universitet i København.

I forbindelse med dette ønsker vi at udarbejde en Virtual Reality oplevelse i relation til at føde. Først er vi ved at afsøge, hvorvidt det har nogen interesse overhovedet. 

Vores tanker er, at det kan lette nervøsiteten hos en, som er på vej til at skulle føde.

Vi ser frem til at høre fra jer.

Det lyder helt skørt i mine ører. Jeg har nok ualmindeligt svært ved at forestille mig, at man kan gengive den tilstand, man er i under en fødsel. For mig var det ud af kroppen-oplevelser, hvor jeg mentalt var et helt andet sted, i en slags boble af både vidunderlig døsighed og intense smerter. Det handlede uendeligt lidt om konkrete, fysiske oplevelser og var i langt højere grad en psykisk proces. Kan man videregive en sådan følelse? Få alle aspekter med og ikke blot gengive de fysiske processer? Ellers tror jeg, det kan skabe mere nervøsitet og panik, end det kan gavne. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

migxher

Profilbillede for migxher

Jeg har født 2 gange og det har været gode oplevelser og at føde er ikke noget jeg er bange for eller frygter på nogen måde. MEN jeg bryder mig altså stadig ikke om at se fødsler på film og specielt ikke close up  det er sgu ikke noget kønt syn. 

Jeg tror sådan noget føde VR vil skræmme mere det vil gavne  jeg synes i hvertfald det er voldsomt at se.

Anmeld Citér

23. januar 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Det var da en fed ide, men ved ikke rigtig hvordan den skulle føres ud i praksis. En fødsel er jo alt andet end visuel for den fødende. Skulle man blandt andet lave en virtual reality version af min første fødsel, ville den starte med 20 timers udsigt fra en hospitalsseng... ikke videre informativ med mindre man kunne få veerne med.

Det vi kvinder er bange for er jo ikke hvordan alting ser ud, men hvor ondt veerne vil gøre, hvor lang tid det vil tage, skal der sys efter, er der komplikationer? Alt det uvisse, og det er der desværre ingen der kan spå på forhånd.

Som den fødende kan man heller ikke se hvad der foregår nede i den anden ende pga maven er i vejen, og det skal heller ikke rigtig bruges til noget. Så hvis man absolut vil se hvordan en baby kommer ud, så er der tons af videoer på youtube der er nemt tilgængelige.

Men tak fordi i tænker på os fødende og spørger til råds!

Anmeld Citér

23. januar 2017

nielsen80

Profilbillede for nielsen80

Enig med alle de andre

En ting som måske kunne være mere relevant, en virtuel reality over indretning af fødestue, vejen derhen fra parkeringspladsen m.m. Man bruger i dag mandetimer på at vise de fødende rundt, så man ved, hvordan man skal navigere sig det rigtige sted hen, når veerne er i gang. Måske en video til de fødende på hvert sygehus ville kunne erstatte denne Tour, og man kunne dermed spare lidt timer. 

Det ville ikke gøre den fødende mindre bange eller lign, men lidt ekstra mandetimer på fødegangen er bestemt ikke at kimse af i disse tider.

Anmeld Citér

23. januar 2017

Vivienne

Havde jeg oplevet min egen fødsel på 30 timer som virtuel reality, så havde jeg aldrig turdet føde. 

Netop af den grund har jeg eksempelvis ikke villet tage min søster med til min fødsel, da jeg ved det ville skræmme livet af hende og hun nok aldrig vil ønske at føde et barn. 

Jeg tror ikke at efterspøgslen ville være stor nok desværre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+