14 mdr, reagerer ikke på sit navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.142 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2017

Anonym trådstarter

Andre med børn der i en alder af 14 mdr stadig ikke reagerede på deres navn? Min søn reagerer slet slet ikke og jeg begynder virkelig at undres.. Selv dagplejemor har kommenteret det... Føler min søn er den eneste der ikke reagerer på sit navn i den alder og aner ikke hvad jeg skal gøre for at ændre det, eller hvad der kan være galt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Andre med børn der i en alder af 14 mdr stadig ikke reagerede på deres navn? Min søn reagerer slet slet ikke og jeg begynder virkelig at undres.. Selv dagplejemor har kommenteret det... Føler min søn er den eneste der ikke reagerer på sit navn i den alder og aner ikke hvad jeg skal gøre for at ændre det, eller hvad der kan være galt?

Reagerer han ellers fint på lyde? Min søn reagerede heller ikke når man talte til ham som lille, og det har senere vist sig at hans hørelse af en eller anden grund kommer og går.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

Reagerer han ellers fint på lyde? Min søn reagerede heller ikke når man talte til ham som lille, og det har senere vist sig at hans hørelse af en eller anden grund kommer og går.

Nej, han reagerer ikke særlig meget på lyd generelt. Han har fået lavet en sanseprofil som har vist at han er meget lavt registrerende overfor lydindtryk...

Men ørelægen siger han godt kan høre.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Nej, han reagerer ikke særlig meget på lyd generelt. Han har fået lavet en sanseprofil som har vist at han er meget lavt registrerende overfor lydindtryk...

Men ørelægen siger han godt kan høre.

Nu var min knægt godt nok større da vi introducerede det, men for os hjalp Tegn til Tale rigtig meget. Han lærte meget hurtigt forskellige fagter og det hjalp ham til at fange de rigtige lyde så hans sprog også kom.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Babilooo

at han ikke reagere på sit navn og har sansemotoriske udfordringer kan betyde at han blot har sansemotoriske udfordringer. 

Nogle gange hænger set sammen med autisme.

hvordan er han med øjenkontakt og relationer til andet.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

at han ikke reagere på sit navn og har sansemotoriske udfordringer kan betyde at han blot har sansemotoriske udfordringer. 

Nogle gange hænger set sammen med autisme.

hvordan er han med øjenkontakt og relationer til andet.

Hans øjenkontakt er fin og hans samspil også. Han er god til at inddrage os i leg og søger vores bekræftelse.. 

han er fuldstændig klar over hvor han hører til, han er ekstremt reserveret iver for fremmede. 

Hvad gør man så ved det hvis han "bare" har sansemotoriske udfordringer?

Anmeld Citér

22. januar 2017

Babilooo

Anonym skriver:

Hans øjenkontakt er fin og hans samspil også. Han er god til at inddrage os i leg og søger vores bekræftelse.. 

han er fuldstændig klar over hvor han hører til, han er ekstremt reserveret iver for fremmede. 

Hvad gør man så ved det hvis han "bare" har sansemotoriske udfordringer?

Ergoterapeut tilknytning - PPR.

Anmeld Citér

22. januar 2017

Babilooo

Der findes vist øvelser som en ergoterapeut kan vise og pædagogisk vejledning. 

Hvis det er udtalt kan man også med held børste kroppen med en speciel børste der sætter nervesystemet igang... men det er en børste man også får gennem en ergoterapeut.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.