Bliver det for søgt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.918 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2017

Anonym trådstarter

Vi har to børn herhjemme. Den ene starter med A og den anden med C.

Nu venter vi os tredje barn og ungerne synes, at det kunne være sjovt, hvis Lillemanden fik et navn, som starter med B. - Altså A-B-C

De foreslår begge Bertram. I starten afslog vi det helt, men nu siger manden, at navnet er vokset på ham. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det - altså jeg er ikke helt forelsket, men det er jeg ikke i nogen drengenavne.

Skal jeg lade manden og ungerne få deres vilje eller skal jeg trumfe dem og lade være med at begrænse mig af, at de synes, at det skal være et B navn!?

Som ekstra info, så starter vores mellemnavn med B også, så synes måske ikke at det lyder vanvittig godt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Nu venter vi os tredje barn og ungerne synes, at det kunne være sjovt, hvis Lillemanden fik et navn, som starter med B. - Altså A-B-C

De foreslår begge Bertram. I starten afslog vi det helt, men nu siger manden, at navnet er vokset på ham. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes om det - altså jeg er ikke helt forelsket, men det er jeg ikke i nogen drengenavne.

Skal jeg lade manden og ungerne få deres vilje eller skal jeg trumfe dem og lade være med at begrænse mig af, at de synes, at det skal være et B navn!?

Som ekstra info, så starter vores mellemnavn med B også, så synes måske ikke at det lyder vanvittig godt.

I skal ikke vælge et navn hvis i ikke begge er enige. Det er det eneste råd jeg har. 

Vi har både B & C og har snakket om at hvis vi engang skulle få nr. 3 skal det være med A så vi har ABC

Vores dreng hedder forresten Benjamin.

Anmeld Citér

21. januar 2017

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Har aldrig været fan af at vælge navne alene på baggrund af at det skulle starte/slutte med et bestemt bogstav. 

Bortset fra det kan jeg godt lide navnet Bertram  

nå, men det jeg ville frem til da jeg ventede lillebror var der bare ingen navne der sagde mig noget, synes ikke nogen af dem var rigtig pæne. Min datter sagde konstant at han skulle hedde A****, jeg var overhovedet ikke enig i starten, men min kæreste mente at det var et fint navn og nu havde hun jo kaldt ham det i flere måneder. Jeg gav mig, og han fik det navn, og nu kan han jo ikke hedde andet man vænner sig til det tror jeg, så med mindre du hader navnet ville jeg gå med til det

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Har aldrig været fan af at vælge navne alene på baggrund af at det skulle starte/slutte med et bestemt bogstav. 

Bortset fra det kan jeg godt lide navnet Bertram  

nå, men det jeg ville frem til da jeg ventede lillebror var der bare ingen navne der sagde mig noget, synes ikke nogen af dem var rigtig pæne. Min datter sagde konstant at han skulle hedde A****, jeg var overhovedet ikke enig i starten, men min kæreste mente at det var et fint navn og nu havde hun jo kaldt ham det i flere måneder. Jeg gav mig, og han fik det navn, og nu kan han jo ikke hedde andet man vænner sig til det tror jeg, så med mindre du hader navnet ville jeg gå med til det

Jeg hader ikke navnet, for så havde jeg nedlagt veto. Men der er også andre navne, som jeg/vi har i spil, der er fine. Ungerne er bare låst fast på B navne 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

I skal ikke vælge et navn hvis i ikke begge er enige. Det er det eneste råd jeg har. 

Vi har både B & C og har snakket om at hvis vi engang skulle få nr. 3 skal det være med A så vi har ABC

Vores dreng hedder forresten Benjamin.

Benjamin er virkelig også fint, men desværre hed min bedste venindes x det. Og han var ikke god ved hende Så har lidt dårlige associationer til det.

Anmeld Citér

21. januar 2017

Dorthe1986

Jeg har aldrig været fan af at søskendes navne skulle starte med samme bogstav eller være lige mange bogstaver osv. Men sjovt nok hedder min dreng Emil og min datter Ella  men det er virkelig tilfældigt og ikke noget jeg har tænkt over. Synes i skal være enige. Her var det kun mor og far der valgte navn. De større søskende var ikke med i den beslutning. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

L-Mortil3

Vores ungers er også lidt skøre, de består næsten af samme bogstaver - dette er dog ikke noget vi har bidt mærke i, men vi starter alle med de samme, vi hedder Morten og Line

børnene hedder Liam, Milan og Milea 

hehe... væres efternavn er L. L. D. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

Disarobi

L-Mortil3 skriver:

Vores ungers er også lidt skøre, de består næsten af samme bogstaver - dette er dog ikke noget vi har bidt mærke i, men vi starter alle med de samme, vi hedder Morten og Line

børnene hedder Liam, Milan og Milea 

hehe... væres efternavn er L. L. D. 

Milea er virkelig flot!!!!

det kommer da vist lige på listen til vores lillesøster, selvom vores tre så også bliver virkelig tætte i navn, da drengene hedder Milas og Melvin. 

Anmeld Citér

21. januar 2017

L-Mortil3

Disarobi skriver:

Milea er virkelig flot!!!!

det kommer da vist lige på listen til vores lillesøster, selvom vores tre så også bliver virkelig tætte i navn, da drengene hedder Milas og Melvin. 

Årh tak vi er også helt tosset med det  Det vil da passe perfekt ind i jeres navnekonstellation hihi

Anmeld Citér

21. januar 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg har en elev hvis initialer er s.s.s. så 2 gange b kan man da sagtens...

her starter min mand og jeg med samme bogstav og vores drenge med samme bogstav så vi er 2xm og 2xn

jeg synes bertram er sødt og kan også sagtens se det sjove og søde i A-B-C.. men jeg synes du skal mærke efter og alligevel lave en liste med de navne du synes om og så må i tage den derfra -

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.