Eksperthjælp: Nøgenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

461 visninger
0 svar
1 synes godt om
19. januar 2017

Gitte Sander

Hej alle jer..

Jeg har et spørgsmål sim jeg håber i vil svare på, da jeg er lidt i vildrede.
Er det ok at en mor bruger badeværelset samtidigt med hendes søn på 17 år. De er nøgne sammen, ser hinanden være i bad, klæder sig af og på sammen...
Lider jeg af forskrækkethed over dette og trænger jeg bare til at få udvidet min horisont lidt?.
Jeg tænker det må være underligt for dem begge, men ingen har lyst til at stoppe det.
Sønnen har ingen kæreste og har ikke haft seksuel debut.
Moderen er i et forhold..
Hvad mener I derude?

Gittes svar

Kære ww,

Du er som jeg læser dit brev forskrækket over at have set en mor og en 17-årig søn bruge badeværelset og være nøgne sammen. Min tanke er, hvordan kan det mon være at du bliver forskrækket over det og gad vide hvad din relation er til den mor og søn.

Alle familier har forskellige vaner og grænser omkring nøgenhed i familien. Nogle familier er meget blufærdige overfor hinanden, andre går nøgne eller halvnøgne rundt iblandt hinanden. I mine øjne kan man ikke gøre sig til dommer over om det ene eller det andet  er mere rigtigt eller forkert.

Dog vil jeg sige de fleste børn på et tidspunkt senest teenagealderen når til et punkt, hvor de bliver mere blufærdige overfor deres forældre, for eksempel i forbindelse med de kønslige og kropsmæssige forandringer og får mere behov for at skjule eller tildække sig, om ikke andet så i en periode.

Hvis mor og søn har det fint med at være nøgne sammen og der iøvrigt ikke er nogen problemer, så kan jeg ikke se problemet i det. Jeg tror godt at du kan tage det roligt og regne med at der er et fælles konsensus omkring det iblandt de to, medmindre en af dem omtaler det som et problem.

Vh.

Gitte

Gitte modtager enkeltpersoner og par i terapi, ligesom hun afholder mindfulnessgrupper, udviklingsgrupper, samt weekend workshops for par. Hun er forfatter til bogen "Grib kærligheden"

Se Gittes hjemmesider: www.gittesander.dk og www.gribkærligheden.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.