Billeder af børn på internettet - tilladelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

709 visninger
6 svar
14 synes godt om
18. januar 2017

januar16

Hej 

Jeg har netop set at min veninde har lagt et billede af min 1 måned gamle baby på Instagram. Hun har ikke spurgt om lov - men jeg har også glemt at sige at vi ikke ønsker at vores baby skal foreviges på nettet.

Min mand og jeg har ingenting lagt op på sociale medier - hverken under graviditeten eller efter fødslen. Vi har ikke behov for at fortælle det til hele verden. Dem vi snakker med får det af vide...resten har ikke behov for at vide det.

Må indrømme at jeg har flere problemer med det. For det første vil jeg mene at der er almen pli og spørge forældrene før man ligger billeder af deres børn på nettet. For det andet har hun lige offentliggjort vores nyhed. 

Har overvejet om jeg bare skal bede om at få billedet fjernet eller om jeg skal bide det i mig og næste gang hun er på besøg skal huske at bede hende om at holde billeder fra nettet.

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Send hende da bare en SMS om, at I ikke ønsker billeder af jeres barn på nettet. 

Så er den skid vist slået 

Anmeld Citér

18. januar 2017

januar16

EBK skriver:

Send hende da bare en SMS om, at I ikke ønsker billeder af jeres barn på nettet. 

Så er den skid vist slået 

Ja det har du da helt ret i  

Var nok bare lidt overrasket og skuffet

Anmeld Citér

18. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB
januar16 skriver:

Ja det har du da helt ret i  

Var nok bare lidt overrasket og skuffet

Folk er simpelthen så forskellige, og nogle kan i ren baby eufori helt glemme lige at spørge mor og far om det er okay, at baby Egon kommer på instagram! 

Jeg tror bestemt ikke hun ved, at hun har overtrådt en grænse hos jer. Hvis I er veninder, så bør du jo kunne sige fra uden det skaber problemer. 

Du kan lige så godt gøre det nu. Der kommer tusindvis af andre situationer hvor du må stå fast som mor.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Soonmom

Det er da bare at skrive en venlig besked til hende, om hun ikke er sød og fjerne det.

Anmeld Citér

18. januar 2017

GrønStjerne

Jeg ville bare skrive til hende at du gerne vil have det ned. Det kan sagtens være det bliver lidt akavet, fordi I ser forskelligt på det, men jeg tror ikke det bliver slemt. Man skal bare lige vænne sig til at folk ser forskelligt på det. Hvis hun ikke har børn selv har hun nok aldrig overvejet det...

Anmeld Citér

19. januar 2017

MiniMe2005

Min far har gjort det samme. Vi har selv lagt et par billeder ud, men har selv den holdning, at det skal være meget begrænset, og vi har regler for hvilken type billeder, der må komme ud. 

Da han lagde dem ud, sagde jeg bare, at det jo var dejligt at se, at han er så glad for sit barnebarn, men at han fremover skal bede om lov, da vi gerne vil have lov til at bestemme, hvad der kommer ud. Det var der ingen problemer i.

Som de andre har skrevet, så bare sig, at I ikke ønsker billeder af jeres søn på nettet. Men pak det evt ind i, at I jo altså selvfølgelig er glade for, at hun synes, han er så skøn...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.