Dræn i øret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
10 svar
4 synes godt om
18. januar 2017

rogerrasch

Hej jeg spørger lige til råds da jeg blev meget ked af det første gang min ældste dreng sku have lagt Dræn da han ikke måtte få narkosen i skødet af min men blev tvunget til at ligge på briksen holdt fast og tvunget på med masken... resultatet er så nu at jeg har en søn der er meget bange for ørelægen... snakkede med pædagogen i institutionen og hun mener at jeg skal holde fast i at han skal ligge på skødet af mig da hun mener at det ørelægen gør er et overgreb eftersom de tvinger en meget ulykkelig dreng  hvad syns i???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

Christabelle

Sådan har det også foregået begge de gange min datter har fået lagt dræn, tror da bare det er sådan det er... min datter var også bange for at komme til ørelægen, men er det ikke mere. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

MorTil3+

Sådan har det også foregået ved alle mine børn, har 3 ørebørn der har fået lagt dræn mindst 1 gang om året i deres første 3 leveår.

Anmeld Citér

18. januar 2017

MorTil3+

rogerrasch skriver:

Hej jeg spørger lige til råds da jeg blev meget ked af det første gang min ældste dreng sku have lagt Dræn da han ikke måtte få narkosen i skødet af min men blev tvunget til at ligge på briksen holdt fast og tvunget på med masken... resultatet er så nu at jeg har en søn der er meget bange for ørelægen... snakkede med pædagogen i institutionen og hun mener at jeg skal holde fast i at han skal ligge på skødet af mig da hun mener at det ørelægen gør er et overgreb eftersom de tvinger en meget ulykkelig dreng  hvad syns i???

I nogle situationer er man nødt til at tvinge børn til noget de ikke har lyst til, da børn jo ikke ved hvad der er bedst for dem. Børn har jo heller ikk lyst til at blive vaccineret men der holder vi dem også fast og stikker dem mod deres vilje. De gange mine børn har fået lagt dræn er det mig der holder dem fast på briksen og ørelægen holder deres hoved med masken. Sidste gang vores datter fik lagt dræn måtte vi være 3 om at holde hende, der var hun lige knap 3 år. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

rogerrasch

MorTil3+ skriver:

I nogle situationer er man nødt til at tvinge børn til noget de ikke har lyst til, da børn jo ikke ved hvad der er bedst for dem. Børn har jo heller ikk lyst til at blive vaccineret men der holder vi dem også fast og stikker dem mod deres vilje. De gange mine børn har fået lagt dræn er det mig der holder dem fast på briksen og ørelægen holder deres hoved med masken. Sidste gang vores datter fik lagt dræn måtte vi være 3 om at holde hende, der var hun lige knap 3 år. 

Okay tusind tak for svar ��

Anmeld Citér

18. januar 2017

Kay

Min den yngste var 7 måneder første gang hun fik dræn, der blev hun lagt i narkose i mine arme, i december da hun var 2.2 fik hun igen dræn og blev lagt i narkose hos mig...  min store var 3 første gang og blev lagt i narkose på briksen... samme ørelæge og narkose læge så tror det har noget med alder at gøre?

Anmeld Citér

18. januar 2017

rogerrasch

Kay skriver:

Min den yngste var 7 måneder første gang hun fik dræn, der blev hun lagt i narkose i mine arme, i december da hun var 2.2 fik hun igen dræn og blev lagt i narkose hos mig...  min store var 3 første gang og blev lagt i narkose på briksen... samme ørelæge og narkose læge så tror det har noget med alder at gøre?

Hmm har bare fået at vide at det kun foregår på briksen og det gør godt nok ondt i mit moderhjerte at se min søn være så bange jeg føler nærmest at de angriber ham ��

Anmeld Citér

18. januar 2017

Babilooo

rogerrasch skriver:

Jeg tror ikke pædagogen skal have så meget mening om det

det er meget hurtigt at barnet falder i søvn og de fleste er da kede af det. Som en andre skriver - det er da det samme når de skal have medicin de ikke vil have eller vaccineres. Det er hurtigt overstået og Van tager ikke skade. Det er sådan det foregår.

Anmeld Citér

18. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Mon ikke dit barn reagerer på at du bliver så ked af det, og ikke på at ligge på briksen? 

Det er nok dig der skal tage en dyb indånding og vise dit barn, at det her kan I sagtens. Mor er tryg og ved det er det bedste. Så slapper dit barn også mere af, fremfor hvis du er helt hysterisk. 

Alternativt må far tage over og du må vente udenfor. Det tager trods alt kun 10 sekunder før barnet sover, og indgrebet tager max 5 minutter.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Kay

rogerrasch skriver:

Hmm har bare fået at vide at det kun foregår på briksen og det gør godt nok ondt i mit moderhjerte at se min søn være så bange jeg føler nærmest at de angriber ham ��

det kan jeg godt forstå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.