Guld- og sølvsmede læreplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.719 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej

Jeg håber stærkt på at komme ind på guld- og sølvsmedeuddannelsen til August, men da der er adgangskrav til 2. Del af grundforløbet, mangler jeg en læreplads så jeg kan få lavet en uddannelsesaftale og komme videre.

Jeg har sendt ansøgning på ansøgning uden held, har snakket med familie, venner og bekendte og har prøvet at bruge mit netværk så godt jeg kan, desværre også uden held. Jeg har desuden søgt Google på livet løs, og heller ikke der har jeg haft noget held med mig.

Nu prøver jeg med en online tråd/annonce og håber på at kunne få endnu flere bekendtskaber og måske finde vejen til en læreplads.

Jeg er en 25 årige ung kvinde som har et stort ønske om at blive guldsmed. Det er min helt store drøm. 

Jeg bor i Næstved på sydsjælland. Jeg er gift og har pt. ingen børn. Jeg er villig til at tage den lange kørsel hvis jeg f.eks kan få en læreplads nær kbh eller noget der bare ligger længere væk end Næstved.

Guld- og sølvsmedeuddannelsen tager jeg i kbh, så jeg skal derind alligevel. Jeg håber på at kunne flytte tættere på når tiden er inde.

Jeg er ikke bange for at tage fat, og bruge mine hænder. Jeg er kreativ, og kan godt lide at arbejde med mine hænder. Jeg er selvstændig og kan godt lide at sidde med arbejdet alene, men jeg er ligeså god til at være i et team og samarbejde.

Da jeg prøver at lære så meget jeg kan, tager jeg i 2017 et smykkekursus, i håb om at det kan gøre mine chancer for en læreplads bedre.

Mit forsøg ved at skrive herinde er, at jeg kan nå længere ud end med det netværk jeg har, så jeg kan finde en læreplads eller i det mindste komme tættere på mit mål.

Hvis der er nogen herinde, der søger eller kender nogen der søger en elev, enten som guldsmed eller butiksguldsmed, må du/I meget gerne skrive, og så kontakter jeg jer herinde.

P.S. Jeg er anonym da jeg er aktiv herinde, og ikke ønsker at det skal have betydning for min søgning om en læreplads.

Tusind tak for hjælpen på forhånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Benjamins'mor

Du skriver at du sender ansøgninger, kan godt være jeg bare misforstår, men det er 100 gange bedre at møde personligt op med ansøgning. 

Godt nok er jeg i et helt andet fag, men jeg afleverede ansøgning i et firma onsdag og var til samtale allerede torsdag.  

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Du skriver at du sender ansøgninger, kan godt være jeg bare misforstår, men det er 100 gange bedre at møde personligt op med ansøgning. 

Godt nok er jeg i et helt andet fag, men jeg afleverede ansøgning i et firma onsdag og var til samtale allerede torsdag.  

Jeg skiver ansøgninger og har sendt nogen på mail og resten møder jeg op til.

Jeg har været 15 forskellige steder og aflevere personligt og resten har jeg sendt på mail.

Der er ikke så mange der er godkendt til at have elever på sjælland og størstedelen ligger inde i københavn og der har jeg ikke været inde hos dem alle personligt.

Men jo, jeg giver dig ret i at det hjælper en stor del at møde op personligt.

Hvis jeg kan finde andre steder eller nogen, der kender nogen der søger, vil jeg skam også møde op personligt.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg skiver ansøgninger og har sendt nogen på mail og resten møder jeg op til.

Jeg har været 15 forskellige steder og aflevere personligt og resten har jeg sendt på mail.

Der er ikke så mange der er godkendt til at have elever på sjælland og størstedelen ligger inde i københavn og der har jeg ikke været inde hos dem alle personligt.

Men jo, jeg giver dig ret i at det hjælper en stor del at møde op personligt.

Hvis jeg kan finde andre steder eller nogen, der kender nogen der søger, vil jeg skam også møde op personligt.

Prøv at snakke med vejlederne på uddannelsen, vi fik afvide på opstart at det er så nemt at få en godkendelse og at det står skolen for (indenfor mit fag) så vi kunne bare søge løs alle steder. 

Det er da værd at høre, for så er der lidt flere steder at søge. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Prøv at snakke med vejlederne på uddannelsen, vi fik afvide på opstart at det er så nemt at få en godkendelse og at det står skolen for (indenfor mit fag) så vi kunne bare søge løs alle steder. 

Det er da værd at høre, for så er der lidt flere steder at søge. 

Få godkendelse til hvad?

Jeg har snakket med vejlederne og de sagde jeg skulle søge på praktikpladsen og diverse sider for at finde frem til de steder der er godkendt.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Held og lykke

jeg har tidligere læst at det er mega svært at få en elevplads som guldsmed. Så jeg tror fu skal gøre op med dig selv og din familie hvor meget du vil ofre og om i vil flytte længere væk. Og så skal du gå helhjertet ind i ansøgningsprocessen 

jeg ved ikke hvad du har men du er nødt til at vise frem hvad du kan. 

Dit indlæg her var meget ukonkret. Du er kreativ god både alene og i teams. Du er nødt til at vise præcis hvad dine største styrker er og hvorfor du bliver en god guldsmed. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Held og lykke

jeg har tidligere læst at det er mega svært at få en elevplads som guldsmed. Så jeg tror fu skal gøre op med dig selv og din familie hvor meget du vil ofre og om i vil flytte længere væk. Og så skal du gå helhjertet ind i ansøgningsprocessen 

jeg ved ikke hvad du har men du er nødt til at vise frem hvad du kan. 

Dit indlæg her var meget ukonkret. Du er kreativ god både alene og i teams. Du er nødt til at vise præcis hvad dine største styrker er og hvorfor du bliver en god guldsmed. 

Tak.

Ja det er også svært. Som jeg skrev er jeg villig til at flytte rundt, dog kun på sjælland.

Mit indlæg var ikke en ansøgning, den har jeg tænkt mig at give når jeg finder mulige steder at aflevere den. Dette var mere et håb om at der måske var nogen der kendte et sted hvor de søgte en elev eller lignende. Jeg ville bare kort fortælle lidt om mig selv.

Tænkte det var bedre end at skrive:

Hjælp ønsket, søger læreplads som guldsmed.

Tak for dit svar, jeg har også tænkt mig at give og vise alt jeg kan for at komme videre.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Tak.

Ja det er også svært. Som jeg skrev er jeg villig til at flytte rundt, dog kun på sjælland.

Mit indlæg var ikke en ansøgning, den har jeg tænkt mig at give når jeg finder mulige steder at aflevere den. Dette var mere et håb om at der måske var nogen der kendte et sted hvor de søgte en elev eller lignende. Jeg ville bare kort fortælle lidt om mig selv.

Tænkte det var bedre end at skrive:

Hjælp ønsket, søger læreplads som guldsmed.

Tak for dit svar, jeg har også tænkt mig at give og vise alt jeg kan for at komme videre.

Det er jeg klar over. Det var bare for at give dig nogle input. 

Du må ud og søge. Bed evt om hjælp til at få den perfekte ansøgning. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Få godkendelse til hvad?

Jeg har snakket med vejlederne og de sagde jeg skulle søge på praktikpladsen og diverse sider for at finde frem til de steder der er godkendt.

Til praktikanter. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Det er jeg klar over. Det var bare for at give dig nogle input. 

Du må ud og søge. Bed evt om hjælp til at få den perfekte ansøgning. 

Selvfølgelig, det er jeg også meget glad for. 

Tusind tak.

Jeg prøver at få lavet den perfekte ansøgning.

Det har været et stort ønske længe så jeg gør gerne hvad jeg kan, for at komme videre inden for faget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.