Hej
Jeg håber stærkt på at komme ind på guld- og sølvsmedeuddannelsen til August, men da der er adgangskrav til 2. Del af grundforløbet, mangler jeg en læreplads så jeg kan få lavet en uddannelsesaftale og komme videre.
Jeg har sendt ansøgning på ansøgning uden held, har snakket med familie, venner og bekendte og har prøvet at bruge mit netværk så godt jeg kan, desværre også uden held. Jeg har desuden søgt Google på livet løs, og heller ikke der har jeg haft noget held med mig.
Nu prøver jeg med en online tråd/annonce og håber på at kunne få endnu flere bekendtskaber og måske finde vejen til en læreplads.
Jeg er en 25 årige ung kvinde som har et stort ønske om at blive guldsmed. Det er min helt store drøm.
Jeg bor i Næstved på sydsjælland. Jeg er gift og har pt. ingen børn. Jeg er villig til at tage den lange kørsel hvis jeg f.eks kan få en læreplads nær kbh eller noget der bare ligger længere væk end Næstved.
Guld- og sølvsmedeuddannelsen tager jeg i kbh, så jeg skal derind alligevel. Jeg håber på at kunne flytte tættere på når tiden er inde.
Jeg er ikke bange for at tage fat, og bruge mine hænder. Jeg er kreativ, og kan godt lide at arbejde med mine hænder. Jeg er selvstændig og kan godt lide at sidde med arbejdet alene, men jeg er ligeså god til at være i et team og samarbejde.
Da jeg prøver at lære så meget jeg kan, tager jeg i 2017 et smykkekursus, i håb om at det kan gøre mine chancer for en læreplads bedre.
Mit forsøg ved at skrive herinde er, at jeg kan nå længere ud end med det netværk jeg har, så jeg kan finde en læreplads eller i det mindste komme tættere på mit mål.
Hvis der er nogen herinde, der søger eller kender nogen der søger en elev, enten som guldsmed eller butiksguldsmed, må du/I meget gerne skrive, og så kontakter jeg jer herinde.
P.S. Jeg er anonym da jeg er aktiv herinde, og ikke ønsker at det skal have betydning for min søgning om en læreplads.
Tusind tak for hjælpen på forhånd.