Massage og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.416 visninger
9 svar
1 synes godt om
16. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej jeg har fået et gavekort til en lækker fullbody massage på onsdag. Men jeg er gravid? Kan det på nogen måde påvirke fostret i maven? Tænker om der er nogle punkter som ikke må berøres? Synes jeg læste et sted at det frarådes hvis man har mange tidlige aborter? Jeg har haft en bio i uge 4 og 5?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Du kan roligt få en massage det sker der ingenting ved. 

I forvejen bliver du jo sjældent masseret på maven, men selv hvis du gjorde sker det ingenting. Men fortæl massøren du er gravid. 

Hvor langt er du henne? Hvis maven et voksen har de mange steder gravid brikse med hul til maven. Det kan godt anbefales til sidst i graviditeten hvor bare det at kunne ligge en time på maven er dejligt. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

Miti's mama

Ring til massøren og hør ad. Jeg har selv en om et par dage, og har fået pakken for gravide. Men tror generelt de fraråder det før uge 22

Anmeld Citér

16. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Du kan roligt få en massage det sker der ingenting ved. 

I forvejen bliver du jo sjældent masseret på maven, men selv hvis du gjorde sker det ingenting. Men fortæl massøren du er gravid. 

Hvor langt er du henne? Hvis maven et voksen har de mange steder gravid brikse med hul til maven. Det kan godt anbefales til sidst i graviditeten hvor bare det at kunne ligge en time på maven er dejligt. 

Jeg er kun 7+4 idag. Vil jo nødig være skyld i at det går galt igen. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Ring til massøren og hør ad. Jeg har selv en om et par dage, og har fået pakken for gravide. Men tror generelt de fraråder det før uge 22

Øh fedt nu bliver heg jo helt nervøs

Anmeld Citér

16. januar 2017

Miti's mama

Anonym skriver:

Øh fedt nu bliver heg jo helt nervøs

Bare ring til massøren og hør. Hvis hun fraråder det kan du jo bare flytte tiden til senere. 

Anmeld Citér

16. januar 2017

Babilooo

Spørg efter en der har forstand på gravidmassage. 

Men det er ikke farligt at blive masseret - gennem hele graviditeten. Faktisk viser studier at det givere lavere risiko for tidlig fødsel og et bedre graviditetsforløb...

Måske vælger nogen ikke at massere i første trimester fordi de får sure kunder hvis der sker abort..(som ikke skyldes massagen). Den generelle risiko for abort er jo størst i det første trimester.

Anmeld Citér

16. januar 2017

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Spørg efter en der har forstand på gravidmassage. 

Men det er ikke farligt at blive masseret - gennem hele graviditeten. Faktisk viser studier at det givere lavere risiko for tidlig fødsel og et bedre graviditetsforløb...

Måske vælger nogen ikke at massere i første trimester fordi de får sure kunder hvis der sker abort..(som ikke skyldes massagen). Den generelle risiko for abort er jo størst i det første trimester.

Okay jeg snakker lige med hende om det 

Anmeld Citér

16. januar 2017

Baby2017

Anonym skriver:

Okay jeg snakker lige med hende om det 

Jeg har igennem hele min graviditet gået til fysioterapi og hun massere mig.  Nu kan jeg så ikke ligge på maven mere,  men så ligger jeg på først den ene side og så den anden.  

Jeg oplyste med det samme jeg var gravid for at være sikker på der ikke skete noget og tror ikke der er gjort noget anderledes..  

Synes bare du skal fortælle det,  tror ikke det gør nogen forskel

Anmeld Citér

16. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Der er absolut ingen risiko ved massage. Ligesom der ikke er nogen risiko ved de fleste andre normale ting. Du bliver nødt til at slappe af ellers bliver det en lang graviditet. Jeg ved godt det er svært men 20 pct af alle graviditeter går galt fordi der er noget galt med fosteret ikke fordi de får massage, svømmer pssser deres arbejde mv

dwr er en hollandsk håndboldspiller der lige har spillet EM i kvindehåndbold gravid med lægens godkendelse. Det ville jeg nok ikke gøre men jeg løb halvmarathon da jeg var halvvejs og arbejdede 27 timer i træk uden søvn 4 uger inden fødsel samt fik massage, løb og en masse andet. Alt sammen med læger og jordmødrene godkendelse. Lyt til din krop den er skabt til det

det er skrevet i bedste mening. Men husk hvis du alligevel ikke kan nyde massagen fordi du er nervøs så spring over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.