Hvordan bliver jeg klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
4 svar
1 synes godt om
13. januar 2017

GlennRas

hej,

jeg blev far til en dreng her den 3/7-2016 men min søn blev 6 uger for tidligt født,vi var indlagt 4 uger på roskilde sygehus,hvor vi hele tiden fik af vide hvor godt han klarede det, han tog fint på i vægt og alt var godt,jeg har altid ønsket mig og blive far,derfor var det bedste forløb for mig nogensinde,det var virkeligt det bedste der var sket for mig,efter 4 uger fik vi lov til at komme hjem fra sygehuset,

men efter 5 uger hjemme, blev min søn helt blå på hænder og i ansigtet,dog er jeg sikkerhedsvagt til dagligt ved jeg hvordan jeg skal reagere i sådanne situationer, så fik hurtigt gjordt alt klart,taget imod sygepersonale og informeret dem på bedst mulig måde på roskilde sygehus,det skete på en onsdag,om fredagen blev vi overført til riget og om søndagen morgen sov han så stille ind,den 11/9-2016, vi ved stadig ikke med 100% sikkerhed hvad min søn døde af,

må erkende at al dette her har taget hårdt på min kæreste og jeg,og vi har tacklet det på 2 vidt forskellige måder,vi havde dog aftalt at det var klart vi skulle være forældre igen,når vi begge var klar til det, imellem tiden har min kæreste været hos lægen og få p-piller.men i starten af december kommer hun til mig og siger jeg skal være far igen, mig af ren panik bliver glad/forvirret over jeg troede hun var på ppiller,dog har hun aldrig sagt til mig hun ikke havde tæmkt sig at tage dem,så følte mig ført totalt bag lyset,men blev også sindsygt bange over vi skulle gå det hele igennem en gang mere især fordi jeg tænker/græder over min søn Nohr hver eneste dag.

hvordan bliver jeg klar til at blive far til august efter al det vi har været igennem.?

mvh Glenn Rasmussen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2017

A-1995

Puha ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Det må have været utroligt hårdt at gå igennem det i har været igennem. 

Kram herfra.

Anmeld Citér

13. januar 2017

Miti's mama

Et god veninde og hendes mand mistede for et par år siden deres lille pige. De var også besluttede på at de skulle have flere børn. Da hun blev gravid igen fortalte hun mig at hun ikke var klar, men hun vidste at hun heller aldrig ville føle sig klar igen. Hun var simpelthen nødt til at dykke ind i det.

De har i dag en dejlig lille dreng som er sund og rask. Hvis du spørger hende hvor mange børn hun har, siger hun 2. Det er vigtigt for hende at det nye barn ikke ses som en erstatning for hendes lille pige, og det vil han aldrig kunne. Men det betyder ikke at man ikke kan få glæde af det næste barn der kommer. Ligesom hvis deres lille pige havde levet.

Jeg tror aldrig sorgen over at miste et barn går væk. Mindre intens med tiden måske, men aldrig væk. Men det betyder ikke at flere børn ikke kan give dig glæde, og I kan have en lille familie sammen.

Jeg kan slet ikke forestille mig at gå igennem det. Sørg for at få professionel hjælp til at komme igennem den næste tid hvis I har brug for det. Og for alt i verden tal om jeres bekymringer og støt hinanden. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Guldlok88

Puhaaa, først og fremmest vil jeg gerne kondolere over tabet af lille Nohr.. Kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det måtte/må være.. 

Kan godt forstå at du føler dig ført bag lyset, når hun ikke har fortalt at hun ikke ville tage dem.. Havde i snakket om hvordan i hver især havde det?.. Har i fået professionel hjælp? Hvordan har du det lige nu med hende? Jeg mener om du er sur eller skuffet, eller om du er positiv over det? Jeg ved godt at det er mange spørgsmål, men jeg tænker bare at det måske kunne være godt at i måske fik bearbejdet noget mere af sorgen, og måske lidt parterapi inden den lille ny kommer.. Mere for at forberede jer på at der måske kan komme nogle nye forstærkede følelser, når det er ikke er længe siden at i mistede Nohr, og i ikke lader der går ud over hinanden.. 

Jeg håber at i kommer ordentlig igennem det hele.. 

Anmeld Citér

13. januar 2017

Cassandra

GlennRas skriver:

hej,

jeg blev far til en dreng her den 3/7-2016 men min søn blev 6 uger for tidligt født,vi var indlagt 4 uger på roskilde sygehus,hvor vi hele tiden fik af vide hvor godt han klarede det, han tog fint på i vægt og alt var godt,jeg har altid ønsket mig og blive far,derfor var det bedste forløb for mig nogensinde,det var virkeligt det bedste der var sket for mig,efter 4 uger fik vi lov til at komme hjem fra sygehuset,

men efter 5 uger hjemme, blev min søn helt blå på hænder og i ansigtet,dog er jeg sikkerhedsvagt til dagligt ved jeg hvordan jeg skal reagere i sådanne situationer, så fik hurtigt gjordt alt klart,taget imod sygepersonale og informeret dem på bedst mulig måde på roskilde sygehus,det skete på en onsdag,om fredagen blev vi overført til riget og om søndagen morgen sov han så stille ind,den 11/9-2016, vi ved stadig ikke med 100% sikkerhed hvad min søn døde af,

må erkende at al dette her har taget hårdt på min kæreste og jeg,og vi har tacklet det på 2 vidt forskellige måder,vi havde dog aftalt at det var klart vi skulle være forældre igen,når vi begge var klar til det, imellem tiden har min kæreste været hos lægen og få p-piller.men i starten af december kommer hun til mig og siger jeg skal være far igen, mig af ren panik bliver glad/forvirret over jeg troede hun var på ppiller,dog har hun aldrig sagt til mig hun ikke havde tæmkt sig at tage dem,så følte mig ført totalt bag lyset,men blev også sindsygt bange over vi skulle gå det hele igennem en gang mere især fordi jeg tænker/græder over min søn Nohr hver eneste dag.

hvordan bliver jeg klar til at blive far til august efter al det vi har været igennem.?

mvh Glenn Rasmussen.

Åh - det gør mig inderligt ondt at I mistede jeres dejlige guldklump

Min mand og jeg mistede vores kommede datter i uge 28+2  d. 13. juli 2016. Vi var hurtigt enige om at forsøge igen, men angsten sidder indeni en og nu er vi gravide igen 18+2. Vi har snakket meget om angsten og vi er sikre på at det denne her gang går godt. Det er jeg også sikker på hos jer og jeres kommende bebs- ønsker jer/dig det bedste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.