jeg har fået det 2 gange og det var fantastisk begge gange...
man kommer til infomøde nogle dage før og der gennemgåer de også hvad der skal ske og du kan få svar på alle dine spørgsmål..
man møder ind tidligt om morgnen og får en stue og klæder om. så venter man på at det bliver ens tur - tidspunktet kan jo blive rykket hvis der kommer noget akut.
nogle bliver kørt ned til operationsstuen, andre går selv.
så skal du tage dine trusser af, får hårnet på og lagt drop. man får også elektroder på brystet og en blodtryksmåler om armen samt ilt i næse.
så skal du sidde foroverbøjet på kanten af sengen mens de lægger bedøvelsen i ryggen. det første stik er lidt bedøvelse i huden og det næste prik som de fleste ikke mærker ret meget til er der hvor de lægger blokaden. så bliver man langt ned og spændt fast. de tilter senge lidt på skrå( vist nok for at fostervand bedre kan komme ud.
du får armene ud til siden så de kan holde øje med alle dine slager og elektroder, de afskærmer så man ikke kan se ned og de lægger et kateter da man jo ikke kan mærkeman tisser før bedøvelsen er helt væk igen.
så spritter de maven af og går i gang. man skærer i det første lag ud og så trækker de muskler fra hinanden - det kan godt se lidt vildt ud men det er fordi det hele meget nemmere og hurtigere en hvis man skærer. så skærer de hul på livmoderen, vandet kommer ud, du mærker et lidt hårdt tryk øverst på maven( lidt ubehageligt men det gør ikke ondt) grunden til de kør det er at man jo ikke selv kan presse barnet nedad så de kan få fat og få det ud, så en sygeplejerske hjælpe med at lave en slags kunstig ve.
få sek senere er du blevet mor 
det er ikke alle børn der skriger med det sammen når de er født ved kejsersnit, så man skal ikke blive urolig hvis det ikke sker.
man kan vælge hud - mod -hud hvor barnet kommer op til dig med det sammen - lige som hvis det var født normalt.
så tager de barnet lige om bagved dig på børnebordet og tjekket alt er ok, barnet bliver svøbt og givet til far eller dig hvis du kan.
nogle kan godt få kvalme og hovedpine af blokaden ( min veninde blev det - jeg gjorde ikke) bare så du er klar over det.
når de har syet dig sammen kommer du på opvågning hvor de beholder dig til bedøvelsen er væk, tjekker blodtryk osv.. her bliver bebs også lagt til og i kan rigtig beundre det nye vidunder.
du bliver også trykket på maven, da de skal tjekke at livmoderen trækker sig sammen som den skal og de tjekker dit bind for at se om blødningen er normal ( jeg synes det gjorde vanvittig ondt at blive trykket på maven men det var heldig vis kun 2 gange de gjorde det på mig)
nå du skal ud af sengen synes jeg det var godt at få mig strakt ud med det samme. hvis man går for foroverbøjet hele tiden mens det vokser sammen kan det gøre rigtig nas. man skal huske at ens mavemuskeler jo er skåret over, så man er fx nødt til at trille op på siden og skubbe sig op i siddende position derfra i starten, der er også langt ned og op fra toilettet - men hvis man tager sine forholdsregler så er man altså relativt hurtigt ovenpå igen. jeg var ude af senge 4 timer efter.. det er også vigtig at du fået gået lidt ture på gangene så hele systemet kommer i gang igen
håber det var svar på nogle af dine spørgs mål - ellers er du self velkommen til at spørge. jeg lånte en bog på bib der hedder " Bogen om kejsersnit" det er rigtig god og giver svar på rigtig mange gode ting