Hvordan slipper jeg af med babymaven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. januar 2017

ann_chrisser

Efter jeg har født, har jeg haft utrolig svært ved at komme af med mit babyfedt. Jeg er rigtig træt af at have et kæmpe stykke hud på maven og har virkelig svært ved at se mig i spejlet efter jeg fødslen, fordi det fysisk har ændret mig helt vildt meget..
Selvom jeg har tabt mig, synes jeg på ingen måde at mit mavefedt går væk.

Hvad er jeres erfaring? Fik nogle håndvægte af min mand for to måneder siden, da han vist godt kunne mærke, jeg havde brug for et skub og lidt hjælp i den rigtige retning. Jeg har siden da trænet et par gange om ugen og fundet nogle øvelser at lave på nettet at lave.. Men det har ikke rigtig givet mig særlig meget, specielt ikke på maven.

Fik anbefalet en hula hop ring af en veninde. Nogle der har prøvet af og synes, det fungerer?  Må være ærlig og indrømme at jeg ikke har overskud til at prøve 10 forskellige ting af, før jeg finder den rette løsning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2017

Mor Christa

Har du delte mavemuskler stadig? (Toblerone mave når du ligger på ryggen og løfter hovedet op?) 

det er nemlig typisk for eks-gravide, at man ikke har fået trænet sin lige mavemuskel efter fødsel, og dermed fortsat har topmave!

hvis du stadig har delte mavemuskler, skal du lige teste hvor meget (over 3 cm så skal du nok lige runde lægen eller en fys for at få nogle øvelser til det), hvis det ikke er over 3 cm, findes der forskellige programmer man kan træne.. jeg træner workout Pedersens træningspas for delte mavemuskler (find hende på Facebook eller Google). Det fungerer super fint!! Det kan trænes hjemme. Jeg gør det hver anden dag. Det er 2 måneder siden jeg fødte, og har snart min mave igen.

Anmeld Citér

11. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Enig tjek om du har delte mavemuske det kan trænes væk. Jeg kan anbefale workout Pedersen hun har et godt program til hjemmetræning. 

Men genoptræning af mave. Kræver altså mere end lidt håndvægte. Du er nødt til at tabe fedtet hvis det er noget og styrke ryg og mave. Ud og gå/løbe spis mindre end du forbrænder og træn mave og ryg. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Nel

De to andre som har svaret, har allerede sagt nogle gode ting

Først og fremmest handler det om, hvad problemet bunder i. Er det delte mavemuskler, for meget fedt eller løs hud?

For meget fedt, forsvinder ikke ved diverse maveøvelser. Så der er det et vægttab. Jeg ville derudover ikke kaste mig ud i øvelser med håndvægte og hulahopring hvis mit fokus er at få en strammere mave, der skal du have nogle solide mavemuskeløvelser med vægt på. Hvor tunge er dine vægte? de kan muligvis godt bruges lidt af vejen. Men en super fast mave (som kommer af stærke mavemuskler) kræver mere end gulvøvelser og mavebøjninger, der skal mavemusklerne belastes, på samme måde som trænede man biceps.

Jeg vil gerne finde nogle gode mavemuskel øvelser, hvis du er interesseret i det Gode mavemuskler kan godt få en mave med lidt fedt på, til at syne mere fast. Men er der for meget fedt, så kommer man ikke til at se resultaterne af ens hårde arbejde.

Løs hud er desværre lidt sværere at takle, men det er heller ikke sikkert at det er problemet her

Anmeld Citér

7. februar 2017

ann_chrisser

Tusind tak for alle jeres svar! Jeg glæder mig helt til at komme i gang - jeg har bestemt fået blod på tanden på ny 

Ja min mave er todelt og med overskydende fedt, så er bestemt ikke tilfreds med mavsen lige pt ... Mine vægte er vist på 3 eller 5 kg, så vidt jeg lige husker!

Jeg vil prøve at finde det hjemmeprogram fra Pedersen og se, om maven ikke for en gangs skyld kan blive strammet godt og grundigt op!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.