Kan skambenet blive beskadiget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.290 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. januar 2017

Tascha26

Hej piger

jeg fik planlagt kejsersnit for 8 uger siden og de første 4 uger var mit skamben blåt og lilla, virkelig hævet og rigtig ømt, hvilket jo ikke er mærkeligt. Problemet er bare nu, her 8 uger efter gør det stadig rigtig ondt og buler ekstremt meget ud, hvilket det aldrig har gjort inden. Jeg kan ikke ligge på maven fordi det så gør ondt i skambenet. Kan det brække, eller blive beskadiget på andre måder under et kejsersnit?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2017

baby_drømme

Tascha26 skriver:

Hej piger

jeg fik planlagt kejsersnit for 8 uger siden og de første 4 uger var mit skamben blåt og lilla, virkelig hævet og rigtig ømt, hvilket jo ikke er mærkeligt. Problemet er bare nu, her 8 uger efter gør det stadig rigtig ondt og buler ekstremt meget ud, hvilket det aldrig har gjort inden. Jeg kan ikke ligge på maven fordi det så gør ondt i skambenet. Kan det brække, eller blive beskadiget på andre måder under et kejsersnit?

Har du ikke været til 8 ugers tjek hos lægen? Eller gælder det kun hvis man føder vaginalt? 

I hvert fald, ville jeg ringe til lægen, tror ikke det er meningen, at det skal gøre så ondt, men nu har jeg ikke selv erfaring med kejsersnit, så jeg ved det ikke. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Jems

Jeg ville kontakte min læge. 

Lyder meget ubehageligt.

Anmeld Citér

11. januar 2017

Troldemommi

Jeg fik kejsersnit i 2011 og jeg mærkede ikke til noget, syntes det lyder foruroligende og syntes du skal kontakte en læge

Anmeld Citér

11. januar 2017

Tascha26

EJA skriver:

Har du ikke været til 8 ugers tjek hos lægen? Eller gælder det kun hvis man føder vaginalt? 

I hvert fald, ville jeg ringe til lægen, tror ikke det er meningen, at det skal gøre så ondt, men nu har jeg ikke selv erfaring med kejsersnit, så jeg ved det ikke. 

Nej har jeg ikke været endnu fordi jeg blir fulgt på gynækologisk afd pga noget andet og det passer med jeg skal til tjek derude her i januar. Har dog ringet til egen læge og fået tid om 14 dage til tjek af skambenet.. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Tascha26

Jems skriver:

Jeg ville kontakte min læge. 

Lyder meget ubehageligt.

Det er gjort og har fået tid om 13 dage.. så må vi se hvad hun siger .. men nej, tænker heller ikke det er normalt at det skal gøre ondt og bule så meget ud :/

Anmeld Citér

11. januar 2017

Tascha26

Troldemommi skriver:

Jeg fik kejsersnit i 2011 og jeg mærkede ikke til noget, syntes det lyder foruroligende og syntes du skal kontakte en læge

Ja forstår heller ikke det skal gøre så ondt og bule så meget ud :/ har fået tid ved egen læge om 13 dage, så må vi se hvad de siger. Men allerede lige efter kejsersnittet var mit skamben blåt og lilla og vokdsomt hævet udspilet.. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Kattha

Jeg husker, at jeg også havde ondt og en stor bule. Var helt bekymret om det nu var sådan jeg skulle se ud dernede. Det var lidt som om der var fyldt med væske, så det lignede en stor ballon/pose. Jeg kan så ikke huske hvor længe det gjorde rigtig ondt, men det var længe, altså ugevis, og det så sådan ud endnu længere. Det er godt du får det tjekket. Men det kan sagtens være det hele er okay. Der kan jo komme en masse væske og blodansamlinger, så det er nogenlunde som at få et kæmpe blåt mærke, det kan jo også gøre vildt ondt, uden at noget er galt. Håber i hvert fald det viser sig at være helt normalt.

Anmeld Citér

11. januar 2017

Tascha26

Kattha skriver:

Jeg husker, at jeg også havde ondt og en stor bule. Var helt bekymret om det nu var sådan jeg skulle se ud dernede. Det var lidt som om der var fyldt med væske, så det lignede en stor ballon/pose. Jeg kan så ikke huske hvor længe det gjorde rigtig ondt, men det var længe, altså ugevis, og det så sådan ud endnu længere. Det er godt du får det tjekket. Men det kan sagtens være det hele er okay. Der kan jo komme en masse væske og blodansamlinger, så det er nogenlunde som at få et kæmpe blåt mærke, det kan jo også gøre vildt ondt, uden at noget er galt. Håber i hvert fald det viser sig at være helt normalt.

Er bare hverken blå eller lilla mere som jeg var de første 4 uger og nu er det trods alt 9 uger siden :/ så synes det er mærkeligt at det stadig er så udspilet dernede og gør så ondt .. 

Anmeld Citér

11. januar 2017

Kattha

Tascha26 skriver:

Er bare hverken blå eller lilla mere som jeg var de første 4 uger og nu er det trods alt 9 uger siden :/ så synes det er mærkeligt at det stadig er så udspilet dernede og gør så ondt .. 

Det kan jeg godt forstå. Men tror man kan være udspilet i lang tid, altså i nogle måneder. Og så er der jo en masse muskelvæv, nerver og alt muligt der er blevet skåret over, og skal hele. Jeg kan selvfølgelig kun snakke ud fra min egen oplevelse, tror mange heler hurtigere og på en anden måde. Krydser fingre for dig, at du er okay 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.