har virkelig brug for hjælp !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
5 svar
2 synes godt om
10. januar 2017

brevkassen-37115

Har en søn på snart 9 måneder.

Da han var lille lavet jeg den kæmpe fejl og tage ham med ind i seng da han blev ammet.

Det har så holdt fast lige siden. førhen vågnede han ved en 5 tiden om morgen og kom så ind i vores seng og sov videre. Men det har så taget overhånd og han vågnede tidligere og tidligere. og hvis jeg puttede ham igen vågnede han så bare en halv time efter og jeg kunne starte forfra. 

Jeg tænkte nu det nok og tog tyren ved hornene og har nu holdt fast i han skal blive i sen egen seng til vi står op. og det har vi så gjordt i 6 dage og det er kun blevet værre. er oppe 11 gange om natten og får højst 1 1/2 time på en hel nat, da han vågner igen lidt efter jeg har fået ham til og sove. 

Er helt færdig og er faktisk ved og give op , da der ingen forskel er sket. og tænker heller ikke det sundt for lillemanden. 

Prøvet og ligge mig ind og sove hos ham i nat, men det hjælp eller ikke  

Skal lige siges han sover igemmen når han sover hos os. 

Har i nogle forslag.. er selv tom for ideer .. 

Den meget trætte mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2017

Sandratoft

brevkassen-37115 skriver:

Da han var lille lavet jeg den kæmpe fejl og tage ham med ind i seng da han blev ammet.

Det har så holdt fast lige siden. førhen vågnede han ved en 5 tiden om morgen og kom så ind i vores seng og sov videre. Men det har så taget overhånd og han vågnede tidligere og tidligere. og hvis jeg puttede ham igen vågnede han så bare en halv time efter og jeg kunne starte forfra. 

Jeg tænkte nu det nok og tog tyren ved hornene og har nu holdt fast i han skal blive i sen egen seng til vi står op. og det har vi så gjordt i 6 dage og det er kun blevet værre. er oppe 11 gange om natten og får højst 1 1/2 time på en hel nat, da han vågner igen lidt efter jeg har fået ham til og sove. 

Er helt færdig og er faktisk ved og give op , da der ingen forskel er sket. og tænker heller ikke det sundt for lillemanden. 

Den meget trætte mor 

Kan han ikke bare sove ved jer fra start af? Så får i alle en sammenhængende søvn. Så kan i om nogle måneder prøve igen. 

Alternativt kan i købe en bedside crib, så ligger han næsten i samme seng som jer  

Anmeld Citér

10. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Først og fremmest var det ikke en fejl du tog ham ind i sengen. Du gav ham tryghed og i fik mest muligt søvn. 

Når han normalt sover godt ville jeg bare tage ham ind i jeres seng når han vågner så i alle sover videre. Han er stadig lille og som du selv har oplevet skal Man passe på med at ødelægge noget der virker. Få 11 mdr babyer sover igennem alene på deres eget værelse. 

Anmeld Citér

10. januar 2017

Lul85

Den meget trætte mor 

Det tyder på at det din søn han søger er tryghed.

I sin egen seng kan ikke længere dufte, føle og høre dig. Det kan være de faktorer der gør at han vågner om natten, idet det for ham ikke føles trygt/genkendeligt at sove.

At begynde og sove alene er en stor forandring og kan for dig som mor oftes være en sej kamp om natten. Min egen erfaring er at det tager et par uger at tilvende den lille til de nye forhold.

Gode råd jeg selv havde gavn af:

Lav et fast mønster ved sengetid: Skab ro, syng en vuggevise, læs en historie.

Man må gerne narre sit barn: Placer et stykke af dit brugt tøj i hans seng. Duften af dig kan give ham fornemmelsen af at han ikke er alene, hvilket kan mindske antallet af opvågningerne.

Mørke: Mørke kan for nogen børn virke utrygt, overvej om dette er problem og opsæt eventuelt en vågelampe.

I seng igen: Vågner han og kommer ind skal du som du allerede gør, fortælle ham at det stadig er nat og putte ham i egen seng igen.

Husk at give ros: Efter en nat i egen seng, kan du rose ham for at have været en dygtig og stor dreng. 

Om kampen skal tages nu er op til dig og graden af tålmodighed/overskud. 

Håber det lykkes

Anmeld Citér

10. januar 2017

brevkassen-37115

Okay tror jeg beholder ham lidt i sengen endnu.. 

Men tænkte bare, at jeg ikke ville ha min 2 årige søn ( når den tid kommer ) gerne skulle kunne ligge i sin egen seng. 

Tror i kampen bliver nemmere når han er større ?

Anmeld Citér

10. januar 2017

Muhmi

Okay tror jeg beholder ham lidt i sengen endnu.. 

Men tænkte bare, at jeg ikke ville ha min 2 årige søn ( når den tid kommer ) gerne skulle kunne ligge i sin egen seng. 

Tror i kampen bliver nemmere når han er større ?

Det bliver nemmere jo ældre de bliver Og bare rolig vores snart 6 årige og 4 årige kommer stadig ind til os om natten (Ikke hver nat) men de kan også sagtens sove hele natten inde hos dem selv... Nogle dage er der bare brug for lidt ekstra tryghed

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.