Aktiv vs. Rolig baby i maven.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.409 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. oktober 2009

Maise

Har i oplevet at jeres baby i maven pludselig ikke er så aktiv ?
Jeg er i uge 27 og hun har været meget aktiv siden jeg kunne mærke hende fra omkring uge 16, men de sidste par dage har hun været meget rolig. Jeg mærker hende en lille bitte smule et par gange om dagen, men er vandt til mange spark,puf og roderi. Så er det jo at man bliver nervøs når det har stået på et par dage. Nogen der har prøvet det samme?

Mvh Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

LotteGabriella

Maise skriver:

Har i oplevet at jeres baby i maven pludselig ikke er så aktiv ?
Jeg er i uge 27 og hun har været meget aktiv siden jeg kunne mærke hende fra omkring uge 16, men de sidste par dage har hun været meget rolig. Jeg mærker hende en lille bitte smule et par gange om dagen, men er vandt til mange spark,puf og roderi. Så er det jo at man bliver nervøs når det har stået på et par dage. Nogen der har prøvet det samme?

Mvh Maise

Det er meget normalt at barnet i perioder er mere rolig end i andre perioder, den kan f.eks. ligge anderledes end før plus at den også bliver større....men hvis du gerne vil ha' ro i sjælen, så synes jeg klart at du skal få en tid hos din JM...det har jeg selv haft gjort i en lignende situation

Pøj pøj med det

Anmeld

5. oktober 2009

Nybagt mor

Hej,

Ham den lille i min mave er normalt også jævnt aktiv over hele dagen, men havde også en enkelt dag hvor jeg slet ikke mærkede ham.  Panik panik i mit lille hoved...

Men tror bare han havde en rolig dag - for er da kommet stærkt igen. Så hvis du mærker liv (og det gør du jo), så er der helt sikkert ikke noget at bekymre sig om

Knus Christine

Anmeld

5. oktober 2009

Maise

kommende-mor skriver:

Hej,

Ham den lille i min mave er normalt også jævnt aktiv over hele dagen, men havde også en enkelt dag hvor jeg slet ikke mærkede ham.  Panik panik i mit lille hoved...

Men tror bare han havde en rolig dag - for er da kommet stærkt igen. Så hvis du mærker liv (og det gør du jo), så er der helt sikkert ikke noget at bekymre sig om

Knus Christine

ja det er nok meget normalt, men synes bare at nu på 3 dagen at hun stadig ikke er særlig aktiv. Mærker hende meget lidt, hmm. min jordemoder har tlf. tid i morgen, så hvis det forsætter tror jeg at jeg ringer og lige får hende til at kigge på mig.

Anmeld

5. oktober 2009

Maise

LotteGabriella skriver:

Det er meget normalt at barnet i perioder er mere rolig end i andre perioder, den kan f.eks. ligge anderledes end før plus at den også bliver større....men hvis du gerne vil ha' ro i sjælen, så synes jeg klart at du skal få en tid hos din JM...det har jeg selv haft gjort i en lignende situation

Pøj pøj med det

Ja tror jeg i morgen lige ringer til hende  hvis hun stadig er rolig i morgen.

Anmeld

5. oktober 2009

Nybagt mor

Ja - helt enig, ville gøre det samme. Ikke fordi jeg tror der er noget galt, men for at få ro i sindet

Anmeld

5. oktober 2009

LotteGabriella

Maise skriver:

Ja tror jeg i morgen lige ringer til hende  hvis hun stadig er rolig i morgen.

Det synes jeg er en god idé

Anmeld

6. oktober 2009

MaleneGærup

Følger også lige med her. Jeg er i 28. uge og syntes ikke jeg mærker den lille så meget/ kraftigt som jeg plejer at gøre. Man begynder jo straks at tænke al verdens ulykker og jeg har været meget aktiv de sidste dage.
Jeg glæder mig til at høre hvad din JM siger.
Malene

Anmeld

6. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Jordemødre får tonsvis af henvendelser i den periode fordi barnet går ind i en ny periode.
Ved jeg fordi jeg selv ringede i panik.

Min lille dreng har mange forskellige perioder.
En af dem gik ud på at være aktiv i to dage og så sove i tre.

Nu har han været super aktiv i 14 dage og så har han en stille dag i dag, og det gør mig urolig, selvom jeg med fornuften ved at han sover.

Men ring hellere en gang for meget. Især fordi det at få ro i sjælen er guld værd.

Anmeld

6. oktober 2009

Maise

MaleneGærup skriver:

Følger også lige med her. Jeg er i 28. uge og syntes ikke jeg mærker den lille så meget/ kraftigt som jeg plejer at gøre. Man begynder jo straks at tænke al verdens ulykker og jeg har været meget aktiv de sidste dage.
Jeg glæder mig til at høre hvad din JM siger.
Malene

Efter 3 døgn uden den store aktivitet fik jeg pay back time i går aftes og nat. sov først kl. 3 i nat fordi hun moslede rundt og sparkede mig i blæren. er så også begyndt på at lirke en lille hånd eller fod op under mit ene ribben indimellem. Er meget kortlivet så der skal ikke så meget til. Jeg ringer ikke til jordemoderen idag. skulle til lægen i morgen alligevel til alm kontrol og håber på at mit BT og urinstix ser fin ud. Har talt med to veninder igår og de sagde også at babyen har perioder hvor den sover meget og perioder hvor den er meget aktiv. Så vi behøver tilsyneladende ikke være nervøse, dog godt at vi er opmærksomme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.