Asociale prioriteringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
7 svar
6 synes godt om
5. januar 2017

debattør-38135

Hej Jeg har ofte gået og taget mig selv i at tænke, at min datter har et overdrevet forbrug af medier. Jeg synes til tider det kan være irriterende, at hun prioriterer hendes telefon/IPad i stedet for hendes familie. Jeg synes i det hele taget faktisk, at mange unge mennesker prioriterer deres tid forkert, hvad det gælder brug af medier. Er i enige med mig? Hvad kan jeg gøre? Mvh, En bekymret mor.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2017

Lucinde

5. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvor gammel er din datter?

det må da være hendes forældres ansvar at sætte grænser for forbruget og lære hebde at bruge medierne fornuftigt. Men husk at kigge indad hvor meget bruger du selv mobil mv 

unge menneskers hjerner er ikke udviklet nok til de selv kan lægge mobiler mv væk da de udløser endorfiner og skaber en form for afhængighed. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

debattør-38135

Min datter er 10 år gammel. 

Jeg ved godt at det er forældrene der skal sørge for, at barnet får et sundt forhold til de sociale medier osv, men jeg bliver stadig såret når jeg føler jeg måske ikke er god nok til, at være hendes selskab. Er der noget jeg kan gøre, andet end at stole på hun godt kan styre det selv?

Anmeld Citér

5. januar 2017

Zelinasmor

debattør-38135 skriver:

Jeg ved godt at det er forældrene der skal sørge for, at barnet får et sundt forhold til de sociale medier osv, men jeg bliver stadig såret når jeg føler jeg måske ikke er god nok til, at være hendes selskab. Er der noget jeg kan gøre, andet end at stole på hun godt kan styre det selv?

Din datter er 10 år gammel, det er da bare at bede hende ligge telefonen og ipaden når du  mener hun har brugt dette nok? Hun bestemmer vel ikke selv hvor meget hun må bruge det når hun kun er 10 år???

Jeg ville personligt bare sige: "Nu ligger vi telefonen og så laver vi noget sammen eller du laver noget andet". Bum.

Det vil give ballade, men med tiden bliver det bedre. Jeg tænker at du selv må steppe op og sætte grænser. Dit barn er jo ikk 17-18 år, så hun burde ikke bestemme selv.

Anmeld Citér

5. januar 2017

nemisis

Profilbillede for nemisis

Hos os har vi voksne en regel. Mobilen ligges i gangen når vi kommer hjem. Den kan hentes ved opringninger, og eller kan vi tage den frem 1 gange i aftenens løb, i et afgrænset tidsrum.

Vi har en lille pige, som så snart hun ser mobilen, gerne vil spille eller se anders and. jeg synes ikke hun skal parkeres med det, andet end den ½ time hun ser fjernsyn mens jeg eller hendes far laver mad.

Så vi har måtte rationere hinanden. Tænk at det er så slemt, men det har det faktisk været i perioder.

I kunne lave nogle aftaler om forbrug, og så selvfølgelig sætte noget andet is stedet for eksempelvis noget kreativt sammen, eller lignende.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Bananaalice

Hvad giver du da af sociale tilbud og muligheder?
Det er en verden hun forsvinder ind i, med masser af spændende ting i den alder, særligt hvis man er en tweenie, og måske 12 år i hovedet selvom man kun er 10. Du skal finde noget virkelig fedt som alternativ, for ellers kommer hun bare til at hadde at skulle sidde og stirre, hvis det kun er fordi hun føler hun skal udspørges om hendes liv.
Du siger "prioriteringer". Jeg tror ikke hun selv kan prioritere, det er det du skal hjælpe hende med at finde ud af. Spørg hende eventuelt på en pæn og åben måde hvordan du kan få hende til at ligge telefonen.

Anmeld Citér

5. januar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
debattør-38135 skriver:

Din datter er 10 år. Hold op med at være såret og kom ind i kampen og tag ansvar som mor. 

Indgør skærmregler der gælder for jer alle hvis nødvendigt og engager dig i hende og find nogle fælles interesser

mobiler er som chokolade de tiltrækker og er svære at lægge fra sig så det er sit ansvar som mor.

Men vi må også acceptere at de bruger mobiler på en helt anden social måde end vi gjorde.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.