Et år efter og lidt refleksion til næste gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.123 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. januar 2017

PSan1

Profilbillede for PSan1

For et år siden fødte jeg min skønne datter. Det skulle have været en hjemmefødsel, men endte med et langvarigt forløb med overførsel til hospitalet og sugekop, men blev ikke desto mindre en rigtig god oplevelse.

Bagefter var jeg selvfølgelig rundt på gulvet følelsesmæssigt og fødslen fyldte ekstremt meget. Ikke på en dårlig måde, men der var så mange følelser i det som jeg havde rigtigt meget brug for at bearbejde. Jeg havde en efterfødselssamtale med jordemoderen, og det var rigtigt godt. Ud over det skrev jeg fødselsforløbet ned næsten lige efter fødslen. Bare sådan til mig selv i et word dokument. Jeg kan huske, at jeg synes det var lige i overkanten med detaljer, det blev RIGTIGT langt. I dag læste jeg det så i anledningen af, at min datter fylder et år, og jeg var SÅ glad for at jeg havde skrevet det ned. Det bragte mig tilbage til den vildeste dag i mit liv og faktisk havde jeg glemt meget af det i løbet af året der er gået.

Jeg håber jeg får lov at føde igen, og at det næste gang lykkes med en hjemmefødsel og ikke mindst, at jeg SELV får lov at klare hele forløbet.

Næste gang håber jeg at jeg husker at skrive det hele ned igen, og at jeg husker mig selv på, at alle de små detaljer som virker ligegyldige, vil blive værdsat når jeg læser det igen.

Udover det så ønskede jeg før fødslen ikke at der blev taget billeder. Min kæreste tog et par stykker som jeg gav lov til, men desværre blev de helt sorte pga indstillinger på kameraet. Det er jeg SÅ ked af her bagefter, så næste gang vil jeg gerne have billeder. Man kan jo altid slette dem eller lade være med at vise dem til nogen, men man kan ikke trylle billeder frem, der ikke er taget.

Nå, det var bare lidt tankestrøm herfra som jeg fik behov for at dele  

Hvad vil I gerne holde fast i eller gøre anderledes næste gang?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.