Vil ikke falde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. januar 2017

Mille1210

Er på bar bund lige for tiden. Efter juleaften hvor min datter på 20 mdr var oppe til kl 21, (kommer normalt i seng kl 20) endte vi alle med at gå i seng kl 22. Har hun ikke ville sove til sin faste senge tid og vi har måtte kæmpe med at få hende til at sove, men har endt med at hun er faldet i søvn 21-21:30. Hvis jeg ligger hende i hendes egen seng, skriger hun og græder lige meget om jeg står ig trøster hende eller står ved sengekanten og det kan mit moderhjerte ikke holde til. Hvis vi ligger hende i vores seng og putter sammen med hende til hun falder i søvn, vil hun meget hellere ud af sengen og ind i stuen, hun gider bare ikke sove?! Er der nogle der har oplevet at jeres børn ikke vil sove, lige meget hvad i prøver?! Kom gerne med gode råd? Håber det bare er en periode vi skal over... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2017

lottemusen

Mille1210 skriver:

Er på bar bund lige for tiden. Efter juleaften hvor min datter på 20 mdr var oppe til kl 21, (kommer normalt i seng kl 20) endte vi alle med at gå i seng kl 22. Har hun ikke ville sove til sin faste senge tid og vi har måtte kæmpe med at få hende til at sove, men har endt med at hun er faldet i søvn 21-21:30. Hvis jeg ligger hende i hendes egen seng, skriger hun og græder lige meget om jeg står ig trøster hende eller står ved sengekanten og det kan mit moderhjerte ikke holde til. Hvis vi ligger hende i vores seng og putter sammen med hende til hun falder i søvn, vil hun meget hellere ud af sengen og ind i stuen, hun gider bare ikke sove?! Er der nogle der har oplevet at jeres børn ikke vil sove, lige meget hvad i prøver?! Kom gerne med gode råd? Håber det bare er en periode vi skal over... 

Min søn er også 20 mdr. og jeg har svært ved at putte ham om aftenen. Han rejser sig op i sengen, rækker ud efter mig og græder når jeg går ud af døren. Vi har så fundet ud af, at når far putter, er der ingen problemer. Er det altid dig der putter? For så kan du jo prøve at få far til det i stedet for. Måske det virker... Og så tænker jeg, at hvbis hun altid har været vant til at sove i sin egen seng, så skali blive ved med at putte hende der, så i ikke laver om på hendes rutiner.

En af jer kan også blive inde på værelset og synge/nynne til hun falder til ro og så blive ved med at sige blidt "godnat" og evt. tysse. Det har nemlig virket på vores søn.

Anmeld Citér

4. januar 2017

HPH

Mille1210 skriver:

Kan ikke hjælpe med råd, men vores datter på 2,5 år bruger ca 1,5 time. Sådan har det været i et år eller mere.

det er bedre i vires seng end hendes, men vi bruger hendes egen for hun er strid hvis hun først får liv til noget andet.

vi skiftes til at putte hende, de dage jeg har 'fri' gåt jeg gerne 6-8 km fordi mit hjerte ikke kan holde ud at hun er ked og jeg ikke kan hjælpe.

Anmeld Citér

4. januar 2017

Bb2015

Vores søn på 22 måneder har altid været svær at putte og stak også i et skrig så snart vi lagde ham i sengen. Derfor puttede vi i lang tid sammen med ham i vores seng og det tog en time. Nu er det lykkedes os at få ham til at være rolig i sin egen seng vha højtlæsning og sang. Det tager mellem 45 minutter og 1 time og 15 minutter. Han rejser sig også utallige gange og smider sut og tøjdyr og snakker, men lægger sig ned når man ignorerer det og så får han det tilbage når han sidder eller ligger ned igen. Vi har fundet ud af at man lige skal væbne sig med tålmodighed, for han ved godt hvilke knapper han skal trykke på for at komme op. Med tiden har han så lært at det er mere hyggeligt at putte og lytte. Måske skal i prøve at læse eller synge for hende og blive ved at putte hende og give hende evt sut eller tøjdyr uden at forlade rummet før hun er faldet til ro. Evt kan i putte hende tidligere. Vores bliver puttet mellem 19-19:30. Håber i finder ud af det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.