Mille1210 skriver:
Er på bar bund lige for tiden. Efter juleaften hvor min datter på 20 mdr var oppe til kl 21, (kommer normalt i seng kl 20) endte vi alle med at gå i seng kl 22. Har hun ikke ville sove til sin faste senge tid og vi har måtte kæmpe med at få hende til at sove, men har endt med at hun er faldet i søvn 21-21:30. Hvis jeg ligger hende i hendes egen seng, skriger hun og græder lige meget om jeg står ig trøster hende eller står ved sengekanten og det kan mit moderhjerte ikke holde til. Hvis vi ligger hende i vores seng og putter sammen med hende til hun falder i søvn, vil hun meget hellere ud af sengen og ind i stuen, hun gider bare ikke sove?! Er der nogle der har oplevet at jeres børn ikke vil sove, lige meget hvad i prøver?! Kom gerne med gode råd? Håber det bare er en periode vi skal over...
Min søn er også 20 mdr. og jeg har svært ved at putte ham om aftenen. Han rejser sig op i sengen, rækker ud efter mig og græder når jeg går ud af døren. Vi har så fundet ud af, at når far putter, er der ingen problemer. Er det altid dig der putter? For så kan du jo prøve at få far til det i stedet for. Måske det virker... Og så tænker jeg, at hvbis hun altid har været vant til at sove i sin egen seng, så skali blive ved med at putte hende der, så i ikke laver om på hendes rutiner.
En af jer kan også blive inde på værelset og synge/nynne til hun falder til ro og så blive ved med at sige blidt "godnat" og evt. tysse. Det har nemlig virket på vores søn.
Anmeld
Citér