Gravid i Grønland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.137 visninger
17 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2017

Anonym trådstarter

Hej herinde.

Min mand og jeg har længe snakket om, at begynde på det lille baby-projekt, hvorved der jo følger en del bekymringer med. Derfor skriver jeg også som anonym, da ingen ved at vi har dette i tankerne.

Mine bekymrer bunder primært i at vi lige nu arbejder i Grønland indtil August 2017, og derfor håber på at noget af graviditeten kommer til at foregå heroppe.

Jeg søger nogle som kan fortælle mig om, hvordan det er at være gravid heroppe. Der bliver kun tilbudt 1 scanning i uge 16, og det er så det. Dette bekymrer mig en smule, for jeg tænker, der er vel grund til at man får tilbudt flere hjemme i DK?

Vi har også et stort ønske om at vide kønnet, hvilket man ikke, som sådan, får tilbudt at blive oplyst om heroppe. Men kan dette mon lade sig gøre derhjemme, når vi kommer til DK igen?

Håber der er andre herinde der har prøvet et graviditetsforløb heroppe i Grønland, men fødsel i DK!

Alle råd og informationer modtages med kys-hånd

God Aften

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2017

Anonym trådstarter

Er der slet ingen, der kan give nogle råd..?

Anmeld Citér

3. januar 2017

modesty

Er der slet ingen, der kan give nogle råd..?

Du må jo snakke med din læge deroppe.  Det virker mærkeligt at der ikke bliver tilbudt nakkefoldsscanning i uge 12. Det er jo ud fra den at man kan bestemme om fostret har downs syndrom og eventuelt skal aborteres.

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anonym trådstarter

Ja, det er lidt mærkeligt at man ikke tilbyder det - ikke at det ville gøre nogen forskel som sådan, men det er rart at vide. Tak for dit svar, det er nok bedst bare at kontakte lægen heroppe! 

God dag ��

Anmeld Citér

3. januar 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg tænker at hvis de ikke tilbyder det / du kan betale for en ekstra.  Så kunne du jo tage hjem og få det gjort. 

Anmeld Citér

3. januar 2017

PernilleogLouis

Man får jo heller ikke tilbud om at få kønnet afvide herhjemme - der er da rigtig mange hvor man enten ikke kan se det eller at de ikke vil fortælle det da det ikke er det der er fokus på i misdannelsesscanningen . Så må man jo betale sig fra det - det kan man vel også i Grønland

Anmeld Citér

3. januar 2017

alenemor42

Førhen i DK blev man også kun scannet i uge 16.

vi er blevet temmeligt forkælet med alle de scanninger. Hvorfor bekymrer det dig ?

Anmeld Citér

3. januar 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Så vidt jeg ved bliver gravide i Sverige heller ikke tilbudt nakkefoldsskanning hvis de er under 35 år. Der er den første skanning vist først i uge 18. Jeg ville ikke være bekymret!

Anmeld Citér

3. januar 2017

Anonym trådstarter

Hvad jeg er informeret om - læst mig til, kan man hellere ikke kæbe sig til det her hvor jeg bor. 

Tænker min bekymring ligger i spørgsmålet om: "Bliver det tilbudt i DK fordi det bare er livsnødvendigt?" Eller kan det gå lige så godt og være en lige så vellykket graviditet uden. 

Men tak for info omkring Sverige og gør i tiden i DK - det beroliger MEGET! :-)

Anmeld Citér

3. januar 2017

Kløver

Mener også de først scanner senere i Norge, at det først er ca 20 uger ville spørge en læge deroppe  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.