Bange for ma igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
8 svar
3 synes godt om
2. januar 2017

Anonym trådstarter

Har haft en ma i uge 9 som vi først fandt ud af til nf. Jeg mærkede intet. 

Nu er jeg gravid i uge 6 og frygten sidder i mig. Kan mærke jeg finder trøst i at teste i ny og næ. Men lad mig lige høre. Hvis man er igang/får en ma fortsætter man med at stige i hcg eller falder det? Altså vil jeg ku spotte det på en test? Skal scannes når jeg rammer 7+4 men synes der er lang tid til hvis baby er gået til. Har ingen symptomer bortset fra lidt ømme brystvorter (som ikke er så øm som de har været) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2017

HPH

Har haft en ma i uge 9 som vi først fandt ud af til nf. Jeg mærkede intet. 

Nu er jeg gravid i uge 6 og frygten sidder i mig. Kan mærke jeg finder trøst i at teste i ny og næ. Men lad mig lige høre. Hvis man er igang/får en ma fortsætter man med at stige i hcg eller falder det? Altså vil jeg ku spotte det på en test? Skal scannes når jeg rammer 7+4 men synes der er lang tid til hvis baby er gået til. Har ingen symptomer bortset fra lidt ømme brystvorter (som ikke er så øm som de har været) 

Hvad er det nu en MA er?

jeg havde en GUL som blev opdaget ved scanning 7+5, foster anlæg sad i æggelederen og der var ikke liv.

mit hcg var 7+4 8900, 6+6 var det 2600. Så selvom der ik var liv steg mit.

prøv at slappe af, alt skal nok være i orden 

Anmeld Citér

2. januar 2017

MiniMe2005

Du skal passe på med at stole på testene. På et tidspunkt rammer du et hcg niveau, der er så højt, at testene ikke længere kan registrere det, og vil derfor vise en svag streg eller se negativ ud. Jeg kan godt forstå, du er nervøs, men du er nødt til at slappe lidt af.

Jeg havde i øvrigt nærmest ingen symptomer og slet ikke ømme bryster, men har da stadig en dejlig dreng, der pt sover udenfor :-)

Anmeld Citér

2. januar 2017

AnoMom

HPH skriver:

Hvad er det nu en MA er?

jeg havde en GUL som blev opdaget ved scanning 7+5, foster anlæg sad i æggelederen og der var ikke liv.

mit hcg var 7+4 8900, 6+6 var det 2600. Så selvom der ik var liv steg mit.

prøv at slappe af, alt skal nok være i orden 

Missed abortion. Et embryo der dør i maven men hvor kroppen ikke selv udskiller det 

Anmeld Citér

2. januar 2017

CK13

For mit vedkomne steg testene rigtig fint, men der var desværre stadig noget galt og det endte i en MA i uge 8 

Så testene giver ikke altid et retvisende billede - desværre..

Men prøv at nyd det så godt du kan, og lig testene væk 

Jeg ved det er svært, men prøv - glæder mig heller ikke selv til den del af det når jeg forhåbenligt snart bliver gravid igen.. 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym trådstarter

CK13 skriver:

For mit vedkomne steg testene rigtig fint, men der var desværre stadig noget galt og det endte i en MA i uge 8 

Så testene giver ikke altid et retvisende billede - desværre..

Men prøv at nyd det så godt du kan, og lig testene væk 

Jeg ved det er svært, men prøv - glæder mig heller ikke selv til den del af det når jeg forhåbenligt snart bliver gravid igen.. 

Det ER svært 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Maalene

Tror desværre ikke du kan bruge testene som et pejlemærke for, om fostret udvikler sig, som den skal 

Vil blot fortælle, at jeg også oplevede en MA og gangen efter jeg blev gravid, var alt i skønneste orden og har nu en dejlig datter på 5 

Hvis du har mulighed for det, så se om du kan få en henvisning / selv købe en tidlig scanning - den var GULD værd for mig, det er så stort at se det lille hjerte slå 

Tillykke med graviditeten og held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

2. januar 2017

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Tror desværre ikke du kan bruge testene som et pejlemærke for, om fostret udvikler sig, som den skal 

Vil blot fortælle, at jeg også oplevede en MA og gangen efter jeg blev gravid, var alt i skønneste orden og har nu en dejlig datter på 5 

Hvis du har mulighed for det, så se om du kan få en henvisning / selv købe en tidlig scanning - den var GULD værd for mig, det er så stort at se det lille hjerte slå 

Tillykke med graviditeten og held og lykke med det hele 

Jeg får også en scanning men det er først når jeg er 7+4 og det er lang tid til lige nu synes jeg

Anmeld Citér

19. februar 2017

Stivdie

Jeg vil istemme at test desværre ikke giver nogen sikkerhed. Jeg havde en MA, hvor embryoet døde i 9+0, jeg fik en kirurgisk abort i 9+4, og jeg kunne teste positiv i over 3 uger efter aborten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.