Mine drenge på 3 og 5 år dækker bord og tager ud af bordet. Rydder op på deres værelse (med hjælp) og lægger selv ALT deres tøj i vasketøjskurve.
De hjælper ofte med at støvsuge, gøre håndvasken i både køkkenet og badeværelset rent.
Derudover vasker min søn på 5år sit eget tøj ca. 1 gang om ugen (jeg vasker det resten af tiden)
De er alt for små til lommepenge, men når den tid kommer hvor de skal have lommepenge, så vil jeg helt klart adskille huslige pligter og lommepenge. Hos os skal man ikke have penge for at gøre ting, der bare skal gøres. Jeg får heller ikke penge for at lave mad, købe ind, gøre rent osv. Så hvorfor skulle mine børn det? Jeg risikere jo at de ikke vil gøre noget herhjemme med mindre de får noget for det, og det gider jeg ikke høre på.
For det meste synes de det er sjovt at lave noget herhjemme, men de brokker sig også. Det får de lov til. Jeg synes jo heller ikke altid det er sjovt med huslige pligter. Men når man er en familie er der jo ting der bare skal gøres, og det mener jeg lige så godt man kan lære fra start af.
Anmeld