Godaften de damer og herrer!
vi skal holde nytår sammen med to andre skønne par herfra baby.dk, hvert par har to børn og vi selv har fire børn, derfor vil jeg gerne være anonym, FORDI jeg kunne rigtig godt tænke mig, at lave en hyggelig,festlig og dejlig forret til de små poder alle børnene er mellem to og seks år, MEN jeg kan ikke finde nogle forret ved at Google syntes jeg.
Mit hovede tænker at det bare skal være noget nemt, enkelt som der kan komme lidt af de der farvede pinde i, ligesom der os er hvis der er en smagsprøve i en butik, sådanne pinde.
men hvad pokker kan jeg lave? Kunne nogle af jer komme med et bud på noget? Jeg tænker os selv på fx små friture steget boller, mini pølser , men min fantasi er bare ikke til det.
Kære damer og herrer har i nogle ideer?
Vi holder altid nytår sammen med de samme, og alle børnene er lidt... ja, ikke kræsne, men måske nærmere selektive og konservative, hvad angår mad. Maden skal være let genkendelig og må for guds skyld ikke være blandet sammen. Den ene familie er meget glad for chips, så det er det en hel masse af inden maden. Det er lidt svært at styre, så der ryger en del indenbords inden forretten. Defor laver jeg altid en forret, der trods alt er rigtig mad, for børnene har ikke rigtig ro til få spist noget, når vi når til hovedretten.
I aften laver jeg hjemmlavede kyllingenuggets eller torskenuggets, det kan de alle lide. Jeg panerer det i enten fintmalet rugmel, hirse eller havregryn, æg og så et drys salt. Fryser dem ned, og varmer lige inden servering. Ved siden af får de agurk, peberfrugt og cherrytomater, og det hele bliver sat på lange, festlige spyd fra Tiger eller Søstrene Grene. Sjove sugerør, truthorn, konfetti og hatte til, så er alle glade.
Sidste år lavede jeg mini-laksedeller af laks og krebsehaler (overskydende fra de voksnes forret), æg og mel, der også blev sat på spyd med rå grønt og det var et hit.