Cyklus længde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. december 2016

i drømmen kommende mor

Hej 

Jeg undskylde mit måske lidt dumme spørgsmål, men omvendt har jeg lært der ikke findes dumme spørgsmål.. 

Jeg sidder og er vel at regne gennemsnittet ud på min cyklus, den varrigere nemlig lidt, et par dage - dog uden at være uregelmæssigt.

som ex. jeg fik min mens i går d. 18.december - forrig mens fik jeg 17.november - i går var altså dag 31, og her er det så jeg pludselig bliver lidt forvirret.

For i går var jo også dag 1, i min nye cyklus - er der så 30 eller  31 dage imellem de 2 mens, og er min cyklus 30 eller 31 dage regnet ud fra de 2 datoer?

tæller man til dagen før mens starter, eller til selve dagen?

Håber I kan forstå hvad det er jeg tænker, og kan afhjælpe mig med et svar.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2016

baby_drømme

i drømmen kommende mor skriver:

Hej 

Jeg undskylde mit måske lidt dumme spørgsmål, men omvendt har jeg lært der ikke findes dumme spørgsmål.. 

Jeg sidder og er vel at regne gennemsnittet ud på min cyklus, den varrigere nemlig lidt, et par dage - dog uden at være uregelmæssigt.

som ex. jeg fik min mens i går d. 18.december - forrig mens fik jeg 17.november - i går var altså dag 31, og her er det så jeg pludselig bliver lidt forvirret.

For i går var jo også dag 1, i min nye cyklus - er der så 30 eller  31 dage imellem de 2 mens, og er min cyklus 30 eller 31 dage regnet ud fra de 2 datoer?

Din cyklus er på 31 dage, hvis du fik den igår. Den dag man får mens, er også dag 1 i cyklus, så vidt jeg har forstået :-)

Anmeld Citér

19. december 2016

i drømmen kommende mor

EJA skriver:

Din cyklus er på 31 dage, hvis du fik den igår. Den dag man får mens, er også dag 1 i cyklus, så vidt jeg har forstået :-)

Ok, så har jeg ikke misforstået det helt, ifg. mit svar - det er også sådan jeg mener at have talt, men blev bare pludselig forvirret og i tvivl..  At den sidste dag tæller med, men også tæller som dag 1, i det nye "rul"

Det er lidt "sjovt" at man kan blive det imellem.. 

Men jeg takker for dit svar.. 

Anmeld Citér

19. december 2016

Butterfly

Hej 

Når mens. starter, starter man også med en ny cyklus, så derfor starter man forfra med at tælle når mens. melder sig 

Anmeld Citér

20. december 2016

i drømmen kommende mor

Butterfly skriver:

Når mens. starter, starter man også med en ny cyklus, så derfor starter man forfra med at tælle når mens. melder sig 

Ja Butterflys, så langt var jeg også med. Kom som sagt bare pludselig i tvivl om, om mens dag talte for 2 dage - altså mit tilfælde både for dag 31 og dag 1 - dag 31 i den gamle cyklus og dag 1 i den nye cyklus.. 

Takker for dit svar.. 

Anmeld Citér

21. december 2016

Butterfly

Ja Butterflys, så langt var jeg også med. Kom som sagt bare pludselig i tvivl om, om mens dag talte for 2 dage - altså mit tilfælde både for dag 31 og dag 1 - dag 31 i den gamle cyklus og dag 1 i den nye cyklus.. 

Takker for dit svar.. 

Det er skam også helt i orden 

Hvis man er i tvivl, så må man jo ha svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.