Tidlig scanning - udvendig vs. Indvendig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.052 visninger
4 svar
5 synes godt om
19. december 2016

Sahara82

Hej piger

Er helt chokket, men på den gode måde. Er gravid, og havde slet ikke regnet med at det gik så nemt! 

På onsdag skal jeg til en tidlig scanning for at se hvor langt jeg er henne, men er der nogen der ved om man bliver scannet indvendig eller udvendigt? 

Sidst jeg prøvede det, var det udvendig, men det er også over fire år siden, så ved ikke om noget har ændret sig! 

På forhånd tak ☺️❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2016

God-mor

Sarah82 skriver:

Hej piger

Er helt chokket, men på den gode måde. Er gravid, og havde slet ikke regnet med at det gik så nemt! 

På onsdag skal jeg til en tidlig scanning for at se hvor langt jeg er henne, men er der nogen der ved om man bliver scannet indvendig eller udvendigt? 

Sidst jeg prøvede det, var det udvendig, men det er også over fire år siden, så ved ikke om noget har ændret sig! 

På forhånd tak ☺️❤️

Jeg fik i første graviditet en udvendig og denne gang gjorde de det indvendigt, da de ikke kunne se noget udvendigt

Anmeld Citér

19. december 2016

Soonmom

Kommer an på hvor meget fedt du har på maven og det kommer an på om din livmoder fx er bagoverbøjet mm. 

Anmeld Citér

19. december 2016

VN

Har fået lavet begge dele, først udvendigt og så indenvendigt. Min livmoder er bagoverbøjet, og ligger helt tilbage i ryggen.. Så langt som den nu kan, så man kunne ikke se så meget udenpå  men det er nu ikke slemt overhovedet, så hvis du får anbefalet det, så tag klart imod 

Anmeld Citér

20. december 2016

Pianisten

Til min tidligscanning (uge 6) kunne man godt se noget i livmoderen da jeg blev scannet udvendigt, men da han scannede indvendigt kunne man se hjerteblink og hele baduljen. Så meget det værd

Til nf (12+0) ville lillepigen absolut ikke samarbejde, og jeg fik desuden at vide at jeg har en bagoverbøjet livmoder, så det ville være meget nemmere for jm hvis hun også måtte scanne indvendigt. Billederne bliver altså bare meget flottere og mere detaljerede, så jeg synes det er dejligt når de gider scanne indvendigt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.