Nytårsaften og babyer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
1 svar
0 synes godt om
17. december 2016

Babytiime

Profilbillede for Babytiime

Godaften �� herhjemme har vi talt om nytårsaften. Vi har en søn på 8 månede som er meget selskabelig og nysgerrig. Vi tænker han vil elske at kigge på fyrværkeri inde fra vinduet og i det hele taget også pynt, gæste osv som hører sig til. Han er dog også en dreng som meget hurtigt bliver overtræt. Når han bliver overtræt bliver han helt utrøstelig og kan græde uafbrudt i lang tid. Jeg frygter nærmest allerede nytårsaften. I forvejen sover han meget let og vågner ved larm så jeg er bange for hvordan han vil reagerer på fyrværkeriet når han sover. Han sove somregel allerede ved 19.00 tiden så det kan blive en lang aften med en overtræt dreng som ikke kan sove pga fyrværkeri. Nogle gode råd/ ideer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Babytiime skriver:

Godaften �� herhjemme har vi talt om nytårsaften. Vi har en søn på 8 månede som er meget selskabelig og nysgerrig. Vi tænker han vil elske at kigge på fyrværkeri inde fra vinduet og i det hele taget også pynt, gæste osv som hører sig til. Han er dog også en dreng som meget hurtigt bliver overtræt. Når han bliver overtræt bliver han helt utrøstelig og kan græde uafbrudt i lang tid. Jeg frygter nærmest allerede nytårsaften. I forvejen sover han meget let og vågner ved larm så jeg er bange for hvordan han vil reagerer på fyrværkeriet når han sover. Han sove somregel allerede ved 19.00 tiden så det kan blive en lang aften med en overtræt dreng som ikke kan sove pga fyrværkeri. Nogle gode råd/ ideer?

Hvis jeres dreng er vant til at sove i barnevogn om dagen, og sover godt i den, så tag den med ind den aften. Det gjorde jeg det første år min datter var med til nytår (6 mdr gammel) og det var så godt! Jeg kunne vugge hende i søvn igen i barnevognen, i stedet for at tage hende op i armene og vugge hende. 
Og så måske sæt forventningerne efter en stille aften, måske med et par venner (evt nogle der også har små børn). - Vi var et par stykker fra mødregruppen der holdt nytår sammen, og det var bare så hyggeligt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.