Endnu en om samvær. barn 7 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.107 visninger
2 svar
0 synes godt om
16. december 2016

Anonym trådstarter

Hej.

Min eks og jeg gik fra hinanden da vores barn var 2,5 mdr. Han viste ingen interesse i at hjælpe til med noget, hverken i/omkring hjemmet eller med vores barn. det var først da jeg valgt at flytte, at han fik sørens travlt med at skulle være far. 

Han ser vores barn 2-3 gange i ugen hjemme hos mig, mens jeg er der, så lige efter bogen i forhold til hvad sf anbefaler. små, hyppige besøg. på et tidspunkt skal han til at have ham selv, men skal dog gerne kunne læse vores barns signaler først.  
Mit spørgsmål er således; når vi ændrer samværet fra at være overvåget (hjemme ved mig) til at han skal have ham selv, bliver det så ved med at være så ofte? eller fjerner man nogle af dagene, så det fx hedder den ene uge 1 gang om ugen i hverdagene, og den næste 1 gang om ugen i weekenden? 

Kommunikationen mellem min eks og jeg er ikke fantastisk, da han vil have det hele på hans måde. får han ikke det, beskylder han mig for at forpurre hans forhold til vores barn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Hej.

Min eks og jeg gik fra hinanden da vores barn var 2,5 mdr. Han viste ingen interesse i at hjælpe til med noget, hverken i/omkring hjemmet eller med vores barn. det var først da jeg valgt at flytte, at han fik sørens travlt med at skulle være far. 

Han ser vores barn 2-3 gange i ugen hjemme hos mig, mens jeg er der, så lige efter bogen i forhold til hvad sf anbefaler. små, hyppige besøg. på et tidspunkt skal han til at have ham selv, men skal dog gerne kunne læse vores barns signaler først.  
Mit spørgsmål er således; når vi ændrer samværet fra at være overvåget (hjemme ved mig) til at han skal have ham selv, bliver det så ved med at være så ofte? eller fjerner man nogle af dagene, så det fx hedder den ene uge 1 gang om ugen i hverdagene, og den næste 1 gang om ugen i weekenden? 

Kommunikationen mellem min eks og jeg er ikke fantastisk, da han vil have det hele på hans måde. får han ikke det, beskylder han mig for at forpurre hans forhold til vores barn. 

Det er som i aftaler det og hvad i føler jeres barn har bedst af. 

Min eks og jeg gik også fra hinanden da sønnen var spæd. Han kom 2 dage i ugen hos mig og 1 dag tog jeg hos ham. Da han så blev omkring 8 mdr begyndte han at have ham alene 3 dage om ugen nogle timer af gangen. Nu er han 16 mdr og. I har 9/5 ordning. 

Anmeld Citér

17. december 2016

Bebsen

Min eks gik under graviditeten og han startede med at se sin søn 2 gange om ugen hos mig, mens jeg var der. Bagefter gik vi over til at han var alene med ham, osse i mit hjem nogle timer, og tilsidst gik vi over til at han havde ham nogle timer hos sig selv 2 gange om ugen. Også begyndte vi med en enkelt overnatning, og er nu, 6år senere, i en 10-4 ordning. 

Vi kunne ikke selv kommunikere ordentligt og alle vores aftaler blev lavet i SF, hvor de mente min søn sku begynde på modermælks erstatning(som 4 måneder gammel) så jeg bedre ku aflevere ham til hans far - der støttede faren dog mig og sagde ro på!  Men SF var et nødvendigt onde at have med ind over. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.