God relation mellem far og baby inden fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
6 svar
21 synes godt om
16. december 2016

MorTilN

Hej babyer 

Jeg håber nogen af jer måske har nogle gode råd til hvordan jeg kan skabe en relation mellem vores baby i maven og farmand allerede her under graviditeten for at give far en fordel når baby kommer ud.

Jeg har overvejet at købe et bola smykke men ved ikke om det så virker når far så evt har bolaen på da han jo bevæger sig anderledes end mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2016

Rauw

Jeg synes tanken med halskæden er sød men også temmelig fjollet. En halskæde med en lille klokke der skal gøre baby tryg? Hvorfor ikke bare lade far synge, snakke, eller læse højt for baby i maven på den måde er baby vant til og tryg ved fars stemme ligesom mors?

Min eksmand gjorde intet for at få en relation til babyerne i maven, og alle tre børn har fra dag et alligevel faldet i søvn på brystet af deres far, der sang små vuggeviser der beroligede dem. 

Anmeld Citér

16. december 2016

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror bare han skal være helt alm deltagende i din graviditet, så han er en del af babyens liv allerede nu inde i maven. Hvis han engagerer sig nu, er det også naturligt når baby først er der  

og så lad ham endelig komme på banen med alt hvad han kan når du har født. Så kommer det tætte bånd helt af sig selv.

Anmeld Citér

16. december 2016

Miti's mama

Lad ham være med fra starten hvor baby er født, så kan de sagtens have et rigtig tæt bånd. Min datters første ord var papa og forguder ham (hun er to i dag), og han har hverken sunget, læst højt eller noget andet mens hun var i maven. Han var med til alle skanninger og jordmoderbesøg dog. Han var rigtig god til at stå op om natten og give hende rent på, vugge hende og bare sidde med hende i løbet af dagen/natten lige fra hun blev født. 

Tillykke med baby 

Anmeld Citér

16. december 2016

lineog4

Tror såmænd bare det at han er der i de 9 mnd og taler normalt vil gøre en masse. Jeg er ikke i tvivl om mine små kunne genkende såvel deres fars og deres søskendes stemmer fra begyndelsen.

vi gjorde intet udover bare at være sammen og far var den der bedst kunne berolige vore store pige

Anmeld Citér

16. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvis far er nærværende og deltagende, kærlig og tryg, så kommer det helt af sig selv. No worries!

Anmeld Citér

17. december 2016

MorTilN

Tusind tak for alle jeres svar det rigtig beroligende. Far vil meget gerne være en del af graviditeten og går allerede og kysser og nusser maven, han er også med til de scanning og læge/jordmor besøg han kan.

Jeg glæder mig sådan til at se min kærlige og omsorgsfulde mand med vores lille mirakel i armene.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.