Har nogen oplevet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
6 svar
5 synes godt om
15. december 2016

mija

Hej med-mødre.

Jeg håber at nogen af jer kan komme med nogle gode råd eller fortælle om egne erfaringer, sidder nemlig her og er lidt i tvivl (måske pylret )

Sagen er den at jeg fuldammer min 12 uger gamle datter, og vil gerne blive ved lang tid endnu!
Men nu nærmer julen og nytåret sig hvor der rigtig skal hygges med familie osv, og ville så gerne at jeg var uafhængig af at skulle forlade selskabet en masse gange for at amme, samtidig har jeg virkelig brug for en god omgang selvforkælelse, hvilket betyder at jeg skulle være væk et par timer!

Jeg har pumpet fryseren fuld med mælk, og købt en sutteflaske der skulle minde meget om brystet. Men alligevel er jeg utrolig bange for at min datter ikke vil tilbage til brystet hvis hun får 1-2 flasker? mit spørgmål lyder så på om der er nogen der har været ude for det?
Ville blive utrolig ked af det, hvis det skete for mig! Det er virkelig det der holder mig fra det, selvom der er mange der siger jeg skulle prøve

Men hold nu op, hvor ville der være dejligt bare én aften!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2016

MiniMe2005

Vi introducerede flaske med min søn, da han var tre uger, da det dels var vigtigt for mig, at far kunne få bare lidt af det nærvær, og dels fordi det ville være rigtigt dejligt, hvis han kunne blive passet et par timer en gang i mellem (eller far kunne tage ham, så jeg kunne sove). I en enkelt, kortere periode har han også fået en flaske om aftenen fast, så alt i alt har han fået ca 1-2 flaske om dagen, indtil han var ca fem måneder. Der har aldrig været problemer med, at han pludselig ikke ville brystet. Faktisk tværtimod. For her de seneste par måneder har han fuldstændigt afvist flaske. Han vil ikke en gang prøve, til trods for, at han jo altså var ret vant til den... Han er i øvrigt syv måneder nu og er stadig glad for amningen :-)

Så for en enkelt aften ville jeg sagtens turde give flaske :-) 

Anmeld Citér

15. december 2016

Rtjm05

mija skriver:

Hej med-mødre.

Jeg håber at nogen af jer kan komme med nogle gode råd eller fortælle om egne erfaringer, sidder nemlig her og er lidt i tvivl (måske pylret )

Sagen er den at jeg fuldammer min 12 uger gamle datter, og vil gerne blive ved lang tid endnu!
Men nu nærmer julen og nytåret sig hvor der rigtig skal hygges med familie osv, og ville så gerne at jeg var uafhængig af at skulle forlade selskabet en masse gange for at amme, samtidig har jeg virkelig brug for en god omgang selvforkælelse, hvilket betyder at jeg skulle være væk et par timer!

Jeg har pumpet fryseren fuld med mælk, og købt en sutteflaske der skulle minde meget om brystet. Men alligevel er jeg utrolig bange for at min datter ikke vil tilbage til brystet hvis hun får 1-2 flasker? mit spørgmål lyder så på om der er nogen der har været ude for det?
Ville blive utrolig ked af det, hvis det skete for mig! Det er virkelig det der holder mig fra det, selvom der er mange der siger jeg skulle prøve

Men hold nu op, hvor ville der være dejligt bare én aften!

Min dreng får nogen gange flaske og tager fint brystet igen efterfølgende, vi fik det råd af sundhedsplejerken, at når det var flaske skulle min mand give den, for at vores dreng ikke skulle forbinde flasken med mig....det fungerede fint og jeg er glad for vi gjorde det for min dreng spiser stadig 3-5 gange om natten, i en alder af godt 5 måneder,  så jeg er virkelig glad for at min mand kan tage nogen af gangene 

Anmeld Citér

15. december 2016

Frk.S

De gange vores piger har fået flaske har der intet problem været med at få dem til at tage brystet igen bagefter.... slet ikke. 

Anmeld Citér

16. december 2016

mija

Åh tusind tak for svar! Det kan godt være at det bare er mig der er for pylret

Vi må prøve at give det et forsøg.

Anmeld Citér

16. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Altså ... du finder ligeså mange holdninger til et sådant spørgsmål, som du finder mødre

Jeg har altid valgt at se stort på alle skræmmehistorierne og stole på min egen vurdering. Måske netop derfor synes jeg, at det har været utrolig nemt og intuitivt at blive mor.

Da min datter blev født, gik der ikke mange uger før jeg gerne ville lidt ud. Så hun fik flaske. De første måneder med min udmalkede mælk. Derefter halv min mælk, halv erstatning, og til sidst bare erstatning, for at slippe med maset ved at malke ud. 

Vi har aldrig, aldrig, aldrig haft problemer. Min datter er 8 måneder og vi ammer stadig ved siden af almindelig kost. Hun og hendes far kan sagtens klare sig alene og har kunnet det i månedsvis, ligesom hun nemt kan passes hos bedstemor. Hun foretrækker brystet hvis hun tilbydes - men tager ligeså gerne flaske. Min mælkeproduktion har løbende blot justeret sig.

Tænk og frygt mindre - og prøv dig lidt frem. Gør så lidt et nummer ud af det som muligt og vær ikke bange for at stole på din egen fornemmelse. 

Anmeld Citér

16. december 2016

mija

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Altså ... du finder ligeså mange holdninger til et sådant spørgsmål, som du finder mødre

Jeg har altid valgt at se stort på alle skræmmehistorierne og stole på min egen vurdering. Måske netop derfor synes jeg, at det har været utrolig nemt og intuitivt at blive mor.

Da min datter blev født, gik der ikke mange uger før jeg gerne ville lidt ud. Så hun fik flaske. De første måneder med min udmalkede mælk. Derefter halv min mælk, halv erstatning, og til sidst bare erstatning, for at slippe med maset ved at malke ud. 

Vi har aldrig, aldrig, aldrig haft problemer. Min datter er 8 måneder og vi ammer stadig ved siden af almindelig kost. Hun og hendes far kan sagtens klare sig alene og har kunnet det i månedsvis, ligesom hun nemt kan passes hos bedstemor. Hun foretrækker brystet hvis hun tilbydes - men tager ligeså gerne flaske. Min mælkeproduktion har løbende blot justeret sig.

Tænk og frygt mindre - og prøv dig lidt frem. Gør så lidt et nummer ud af det som muligt og vær ikke bange for at stole på din egen fornemmelse. 

Hvor har du bare ret, super dejligt svar! Tror også bare at jeg må lære at slappe lidt af, og lade vær at gøre tingene værre end de er! Det er svært at være førstegangs mor

Tak!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.