Hej baby,
Jeg vælger at være anonym, da flere af mine studiekammerater også bruger denne side. Jeg har et spørgsmål til sygemelding og SU.
Sagen er, at min læge meget gerne vil sygemelde mig, da hun mener at jeg er på nippet til at ryge i med hovedet først i noget stress og depression. Jeg er enig med hende. Problemet er, at jeg er enlig forsørger på SU, og jeg ved ikke hvordan jeg økonomisk set er stillet skulle jeg gå hen og blive sygemeldt. Jeg læser på en videregående uddannelse.
I kraft af at jeg er enlig forsørger får jeg dobbelt SU + forhøjet SU lån. Får jeg det samme udbetalt som jeg har udbetalt nu under en sygemelding, eller sker der det samme som under en barsel at SU'en bliver halveret? Er der nogen som har prøvet at være sygemeldt på en videregående uddannelse som kan fortælle mig lidt om dette?
Jeg ved selvfølgelig godt at mit helbred er vigtigere end økonomi, men sagen er den at jeg/vi simpelthen ikke kan overleve på en almindelig SU, vi er afhængige af forsørger-SU'en og lånet. Så rent økonomisk ville en sygemelding ikke kunne lade sig gøre for mig, hvis ikke min SU forbliver som den er nu.
Jeg håber nogen kan hjælpe mig - jeg har bevidst valgt ikke at kontakt mit SU kontor, fordi jeg ikke ville sætte alt muligt i gang hvis det viser sig, at jeg ikke har råd til at skulle sygemeldes.
Vh. L
Anmeld
Citér