Først og fremmest får du en krammer herfra!
For det andet, så er jeg igang med at uddanne mig til psykolog. Skal ikke gøre mig til mester i din situation, men jeg tænker et par hjælpende råd ikke kan skade. Julen er stressende for de fleste, og dit situation omkring arbejde og koncentration stresser dig yderligere. Har du prøvet at fortælle dig selv, at det er okay at være ked af det, bange, nervøs og stresset? For det er det. Find en ting som gør dig glad, kun dig. Brug tid på det, og giv dig lov til at nyde de tidspunkter. Når du går i seng, så sig en god ting til dig selv, som er sket i løbet af dagen. Og når du står op, så sig en ting som du glæder dig til, eksempelvis at møde dit barn, det første smil, ikke at have ondt i dit bækken, en god gang aftensmad - alt du kunne forstille dig.
Din læge håndtere det ikke fornuftigt, og det synes jeg du skal holde fast i. Det er bedre at tage hånd om det nu, end at det udvikler sig senere. Du er bevidst omkring det, og det er det første skridt i den rigtige retning!
Dernæst kunne det være en god idé at tale med en. Det er ikke et svaghedstegn, men derimod at du prøver. Mange depressioner starter i hjemmet, så du ville kunne få nogle gode redskaber til at håndtere når du får det skidt. Få idéer til hvad du kan gøre, tage hen eller få et frirum.
Personligt, så synes jeg det er så flot af dig, at du erkender at din situation ikke er som den skal være. Der er mange som "ser det hen", eller som din læge siger, venter til de har født.
Alt held og lykke til dig, jeg er sikker på at du nok skal komme på den anden side hurtigere end du tror. Og en kæmpe portion kærlighed og varme tanker din vej